Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί

@ panadeli:
Για την ακρίβεια, δεν διακρίνω καμία σοβαρή τάση ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και δεν καταλαβαίνω καθόλου από πού προκύπτει ότι υπάρχει τέτοια τάση.

Μήπως από την οσονούπω θεσμοθέτηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων; Ή μήπως πιστεύεις ότι η ύπαρξη των ιδιωτικών θα οδηγήσει σε υγιή ανταγωνισμό με τα δημόσια; Τι, θα ζηλέψει το κράτος τα ωραία ιδιωτικά με τις φοβερές εγκαταστάσεις και το καταρτισμένο προσωπικό και θα αποφασίσει να ρίξει λεφτά στην παιδεία; Εδώ δεν τα ρίχνει τώρα, θα το κάνει τότε; Όποιος έχει λεφτά ας σπουδάσει, θα πει. Οι υπόλοιποι, περάστε στο δημόσιο.

@panadeli:
Σόρι, αλλά θέλω κι εδώ διευκρινίσεις. Δεν καταλαβαίνω καθόλου γιατί είναι αυτονόητα κακό επιχειρήσεις να δωρίζουν στα σχολεία εκπαιδευτικό εξοπλισμό και μέσω αυτού να διαφημίζονται. Θα ήθελα πολύ να μου το εξηγήσεις.

Θα επιχειρήσω εγώ, κάπως απλοϊκά.
Ότι στη συνέχεια η συγκεκριμένη επιχείρηση θα αρχίσει να έχει απαιτήσεις. Και θα ξεκινήσει με τα, όπως σωστά αποκάλεσε η anef, «υποχρεωτικά πακέτα με δικά τους εκπαιδευτικά σποτάκια». Και θα συνεχίσει με ένα σωρό άλλα, ας πούμε, με τη δωρεά λαπτοπ, με την προϋπόθεση όμως ότι στο κυλικείο θα πωλείται μόνο κόκα-κόλα. Θα προχωρήσει στην κατασκευή εργαστηρίων με την προϋπόθεση ότι ταμπέλες θα αναγράφουν έξω κάθε από κάθε αίθουσα «δωρεά κόκα-κόλα». Κατόπι, θα κάνει ένα γερό κτιριακό λίφτινγκ στο σχολείο, θα σουλουπώσει τον προαύλιο χώρο και θα βάλει στην ταράτσα μια ταμπέλα να (με το συμπάθειο) που θα γράφει κόκα-κόλα για να τη βλέπουν και τα αεροπλάνο. Μη σου πω ότι θα φτάσει και στο σημείο να τυπώσει βιβλία για τα παιδιά (σε χώρες όπου τα συγγράμματα δεν είναι δωρεάν).
Μέσες άκρες θα βγάλει το παιδί το σχολείο και θα έχει την αίσθηση ότι γράμματα του έμαθε η κόκα-κόλα. Ότι την εκπαίδευσή του την οφείλει σε μια ιδιωτική επιχείρηση. Όχι στο κράτος στο οποίο ζει (του οποίου ήταν και ευθύνη).
Το χ αναψυκτικό όμως που του προσέφερε όλα όσα χρειαζόταν φυσικά δεν το έκανε από την καλή του την καρδιά. Όταν ο μαθητής αποφοιτήσει, θα του πει: «δεν έρχεσαι τώρα να δουλέψεις για μένα; Πού αλλού θα βρεις δουλειά; Ποιος θα σε φροντίσει; Εγώ θα σου δώσω και ιατρική περίθαλψη». Κι εκείνο θα πάει και θα δουλέψει για όσα του προσφέρει, για τρεις κι εξήντα δηλαδή, κι αν ποτέ σηκώσει κεφάλι, ζητήσει καμιά αύξηση δηλαδή μετά από δέκα χρόνια (ή μήπως δε θα έπρεπε;), το χ αναψυκτικό θα του δείξει την πόρτα. Και στα 45 θα του πει «σόρι, κύριος, απολύεσαι, δεν αποδίδεις όσο ένας 20άρης».
Εκεί μπορεί να οδηγήσει η εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα, στο σύστημα υγείας κλπ. Παραδείγματα σαν το παραπάνω εντοπίζονται στο φαινόμενο "Αμερική".

Διάβασα κι εγώ το «σεντόνι» σου.
Η ουσία όμως ποια είναι; Ότι για το σημερινό μου εργασιακό καθεστώς ευθύνεται η ΠΕΑ; Ευθύνονται οι υπόλοιποι συνάδελφοι;
 

Zazula

Administrator
Staff member
(Τώρα, βέβαια, το πού αλλού μπορεί να απορροφηθεί στην Ελλάδα ένας μαθηματικός είναι μια άλλη συζήτηση—το οποίο δε σημαίνει ότι αυτόματα θεωρώ ότι το κράτος πρέπει να τον κάνει καθηγητή).
Μετεωρολογία
Στατιστική
Μοντέλα προβλέψεων
Προγραμματισμός
Λογισμικό
Κρυπτολογία
Ασφάλεια πληροφοριών
Μετάφραση επιστημονικών κειμένων
κ.ά.

ΥΓ Και γιατί να απορροφηθεί απαραίτητα στην Ελλάδα;
 
@SBΕ:
Το πρόβλημα στην Ελλάδα έιναι ότι αν ζητήσεις από τους καθηγητές να απρακολουθήσουν επιμορφωτικά θα ζητήσουν οικονομικό κίονητρο- δώστε μου αύξηση να παώ στα επιμορφωτικά- και μετά θα καμαρώνουν ότι πήγαν σε Χ επιμορφωτικά. Δηλαδη δεν το βλέπουν σα με΄ρος της δουλειάς τους.
Για όνομα του Θεού, τι αφορισμοί και γενικολογίες είναι αυτοί; Αυτό είναι «το πρόβλημα στην Ελλάδα;»

@Ambrose:
Όλοι θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ιδιωτικοποίηση δεν σημαίνει ότι μόνο οι πλούσιοι θα μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο

Φάσκεις και αντιφάσκεις. Ιδιωτικοποίηση σημαίνει δίδακτρα. Και δεν μπορούν όλοι να τα πληρώνουν. Στη σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκομαι, αν τα σχολεία ήταν όλα ιδιωτικά, το δικό μου παιδί (αν είχα) θα έμενε αγράμματο. Τι προτείνεις, να με επιδοτεί το κράτος για να το στείλω σε ιδιωτικό; Γιατί να μην επιδοτήσει το κράτος τη δημόσια παιδεία, ώστε να το στείλω σε δημόσιο σχολείο, δωρεάν; Σωστά, ξέχασα, επειδή όλοι μα όλοι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων είναι απαράδεκτοι. Δε θέλουν να αξιολογούνται, δε θέλουν να επιμορφώνονται, θέλουν μόνο να κάθονται, ώστε να υποχρεώνουν τα παιδιά να κάνουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα για να μπορέσουν αυτοί να βγάλουν κι άλλα λεφτά για να αγοράσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Εσείς δηλαδή αυτό πιστεύετε; Ότι η υστερία που έχει πιάσει τον κόσμο να μπει στο δημόσιο οφείλεται στο ότι θέλει να κάθεται; Ή μήπως επειδή διαπίστωσε (αφού είδε και απόειδε από τον ιδιωτικό τομέα) ότι το δημόσιο του εξασφαλίζει κάποια εργασιακά κεκτημένα;

@nickel: Θα συμφωνήσω μαζί σου από την τρίτη παράγραφο και κάτω. Την ίδια οργή συμμερίζονται και πολλοί εκπαιδευτικοί, γιατί τυγχάνουν και γονείς. Είναι δυνατόν να μη θέλουν καμία αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος όταν τα δικά τους παιδιά φοιτούν σε αυτό το σύστημα;
Είναι δυνατόν να θέλω να διοριστώ στο δημόσιο ώστε να είμαι σε θέση μεθαύριο να κάνω ιδιαίτερα για να αβγατίσω το μισθό μου; Ώστε να μπορώ με τη σειρά μου να πληρώνω τα ιδιαίτερα του δικού μου παιδιού;

@Alexandra:
αλλά μόλις διοριστούν και μονιμοποιηθούν, αφομοιώνουν αυτή τη νοοτροπία σε ΧΡΟΝΟ ΜΗΔΕΝ.
Άρα και εσύ την είχες αφομοιώσει. Άρα κι εσύ μπήκες στο δημόσιο επειδή ήθελες να κάθεσαι. Εγώ αρνούμαι να πιστέψω ότι έμπαινες στην τάξη και σκεφτόσουν "ωχ, μωρέ, τραβάτε σε κανα φροντιστήριο αν θέλετε να μάθετε Χημεία".

@Palavra: μ
εγάλη μερίδα των ατόμων που αξιώνουν να διοριστούν ως εκπαιδευτικοί επικρατεί η νοοτροπία του «θέλω να γίνω δημόσιος υπάλληλος», όχι «θέλω να γίνω καλός καθηγητής».
Και υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα που μπαίνει θέλοντας να κάνει καλά τη δουλειά του και μετά από χρόνια διαπιστώνει ότι όσο κι αν πασχίζει δεν μπορεί γιατί δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές. Ή γιατί το κράτος δεν του προσφέρει τα ανάλογα κίνητρα (και δεν αναφέρομαι μόνο στο μισθό) ή δυνατότητες. Κι όταν αισθανθεί την απόλυτη απαξίωση στο πετσί του (για το εκπαιδευτικό σύστημα που θέλησε να υπηρετήσει) θα καταθέσει τα όπλα και θα αδιαφορήσει. Ποιο θα έπρεπε δηλαδή να είναι το κίνητρο; Η απόλυση; Έτσι γινόμαστε καλοί επαγγελματίες; Γι αυτό σας χαμογελάνε στις ιδιωτικές εταιρείες οι υπάλληλοι; Επειδή είναι σωστοί επαγγελματίες και καλοί άνθρωποι;
 
Μήπως από την οσονούπω θεσμοθέτηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων;

Πού ακριβώς το είδες αυτό; Μήπως από την αναθεώρηση του Συντάγματος που προσπάθησε ανεπιτυχώς να περάσει η προηγούμενη κυβέρνηση; Θυμίζω ότι η αντιπολίτευση αποχώρησε, με αποτέλεσμα η όλη προσπάθεια να αναβληθεί για τουλάχιστον 8 χρόνια.

Επίσης, δεν καταλαβαίνω καθόλου τι σχέση έχει η επιχειρούμενη θεσμοθέτηση ιδιωτικών πανεπιστημίων με τη δήθεν "εισβολή" του ιδιωτικού τομέα στη δημόσια εκπαίδευση. Δεν απαντάς στο ερώτημά μου.
Και τέλος, μια και το έθεσες, δεν καταλαβαίνω καθόλου γιατί είναι αυτονόητα κακή η θεσμοθέτηση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Τι κακό θα πάθει το δημόσιο πανεπιστήμιο από τη θεσμοθέτηση ιδιωτικών; Το δημόσιο σχολείο τι κακό θα πάθει; Θυμίζω ότι ιδιωτικά σχολεία υπάρχουν από πολλές δεκαετίες. Δεν θυμάμαι ποτέ κανείς να επιχειρηματολόγησε σοβαρά ότι για τα δεινά της δημόσιας εκπαίδευσης φταίει το κολλέγιο αθηνών ή η σχολή μωραίτη.

Το υποθετικό σενάριο που παραθέτεις ανήκει σε ταινία φαντασίας. Είναι κινδυνολογία και όχι επιχείρημα.
Και, μιας και ανέφερες την Αμερική, έχεις θητεύσει σε αμερικανικά σχολεία για να δεις πώς λειτουργούν; Έχεις έστω επισκεφτεί ένα; Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι η Αμερική είναι παράδειγμα προς αποφυγήν; Γιατί πιστεύεις ότι η πραγματικότητα στα αμερικανικά σχολεία είναι χειρότερη από την πραγματικότητα στα ελληνικά;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Και υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα που μπαίνει θέλοντας να κάνει καλά τη δουλειά του και μετά από χρόνια διαπιστώνει ότι όσο κι αν πασχίζει δεν μπορεί γιατί δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές. Ή γιατί το κράτος δεν του προσφέρει τα ανάλογα κίνητρα (και δεν αναφέρομαι μόνο στο μισθό) ή δυνατότητες. Κι όταν αισθανθεί την απόλυτη απαξίωση στο πετσί του (για το εκπαιδευτικό σύστημα που θέλησε να υπηρετήσει) θα καταθέσει τα όπλα και θα αδιαφορήσει. Ποιο θα έπρεπε δηλαδή να είναι το κίνητρο; Η απόλυση; Έτσι γινόμαστε καλοί επαγγελματίες; Γι αυτό σας χαμογελάνε στις ιδιωτικές εταιρείες οι υπάλληλοι; Επειδή είναι σωστοί επαγγελματίες και καλοί άνθρωποι;
Ναι, το κίνητρο για αυτόν που αδιαφορεί ενώ τον πληρώνω εγώ (κι εσύ και πολλοί άλλοι) θα έπρεπε να είναι η απόλυση. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί απαλλάσσεις από τις ευθύνες τους τους ανθρώπους που επιλέγουν να μπουν στο δημόσιο.
Και στο κάτω κάτω, γιατί να μη μου χαμογελάσει ο υπάλληλος της ιδιωτικής εταιρείας; Δηλαδή αγοράζω ένα αγαθό ή μια υπηρεσία και το φυσιολογικό είναι να μου φέρονται άσχημα όπως στις δημόσιες υπηρεσίες;
 
@ Zazula:
Εξαιρετικές επιστήμες όλες όσες αναφέρεις (φυσικά δεν προϋποθέτουν μόνο το πτυχίο του μαθηματικού--δεν δέχομαι ότι ένας μαθηματικός μπορεί να γίνει μεταφραστής, έτσι απλά). Για τις περαιτέρω σπουδές που απαιτούνται όμως, πώς θα πληρώσει; Θα δουλεύει στα Goodys; Προσωπικά εγκατέλειψα το διδακτορικό μου γιατί δεν μπορούσα να πληρώνω δίδακτρα και, πασχίζοντας για τα προς το ζην, δε μου έμενε καθόλου ελεύθερος χρόνος. Συγχαίρω όλους όσους κατάφεραν να το αποκτήσουν κάνοντας δυο και τρεις δουλειές ταυτόχρονα --τρόμαξα όμως όταν τους είδα να επιστρέφουν στην προηγούμενή τους εργασία. Ιδιαίτερα και φροντιστήρια). Εγώ θα έχω τη δυνατότητα να επιστρέψω στο διδακτορικό μου, όταν και αν διοριστώ!! Το γεγονός ότι επιθυμώ να "εκμεταλλευτώ" αυτή τη δυνατότητα που μου προσφέρει (προς ώρας τουλάχιστον) το δημόσιο, δε με καθιστά αυτόματα "κακή καθηγήτρια".

Μα φυσικά δεν θα απορροφηθεί στην Ελλάδα. Αυτό θέλουμε όμως; Εξάλλου, δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να "αποδράσουν" στο εξωτερικό.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
@Alexandra:
Άρα και εσύ την είχες αφομοιώσει. Άρα κι εσύ μπήκες στο δημόσιο επειδή ήθελες να κάθεσαι.
Σε συγχωρώ που έγινες τώρα προσβλητική, ενώ δεν με γνωρίζεις καθόλου. Απ' ό,τι είδες, εγώ σε καμία από τις τοποθετήσεις μου δεν αναφέρθηκα προσωπικά σ' εσένα.
Δηλαδή, ισχυρίζεσαι ότι αν κάποιος τολμήσει να κριτικάρει τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, το συμπέρασμα είναι ότι πρώτος και καλύτερος την έχει ασπαστεί αυτός; Ε, τι να πω; Θαυμάζω τη λογική σου.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ιδιωτικοποίηση σημαίνει δίδακτρα. Και δεν μπορούν όλοι να τα πληρώνουν. Στη σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκομαι, αν τα σχολεία ήταν όλα ιδιωτικά, το δικό μου παιδί (αν είχα) θα έμενε αγράμματο. Τι προτείνεις, να με επιδοτεί το κράτος για να το στείλω σε ιδιωτικό; Γιατί να μην επιδοτήσει το κράτος τη δημόσια παιδεία, ώστε να το στείλω σε δημόσιο σχολείο, δωρεάν;

Δεν παίρνω θέση --ακούω, και συμφωνώ με άλλα που ακούω από εδώ και άλλα που ακούω από εκεί. Όμως προφανώς γνωρίζεις ότι υπάρχει και αυτή η λύση (της επιδότησης δηλ. από το κράτος) που εφαρμόζεται στην Αμερική (με μεικτή επιτυχία). Επιδοτούνται οι γονείς και πληρώνουν τους καθηγητές και τα έξοδα σε όποιο σχολείο θέλουν να πάνε αυτοι τα παιδιά τους. Προφανώς, εφόσον οι επιδοτήσεις είναι χαμηλές, ανάλογα χαμηλά είναι και τα αποτελέσματα. Όμως το σύστημα διώχνει τους κακούς εκπαιδευτικούς επειδή δεν τους θέλουν στα σχολεία που αναζητούν γονείς και επιδόματα (και φυσικά εταιρικούς χορηγούς με όλα τα προβλήματα που σωστά νομίζω περιγράφεις).

Αναρωτιέμαι απλώς αν μπορούμε να έχουμε το καλύτερο από τα διάφορα συστήματα:
  • Ισχυρή δημόσια επίβλεψη.
  • Αξιολόγηση και διαρκή εκπαίδευση των πάντων (ιδρυμάτων, θεσμών, και ανθρώπων) σε όλα τα επίπεδα.
  • Εντονότερη ανάμιξη της κοινωνίας (αναγκαστικά με όλες τις εκφράσεις της).
 
Διάβασα κι εγώ το «σεντόνι» σου.
Η ουσία όμως ποια είναι; Ότι για το σημερινό μου εργασιακό καθεστώς ευθύνεται η ΠΕΑ; Ευθύνονται οι υπόλοιποι συνάδελφοι;

Δεν θα υπαγορεύσω εγώ, Μπέλλα, τα συμπεράσματα που θα βγάλεις εσύ ή ο οποιοσδήποτε. Ούτε υπαινίχθηκα καν ότι για το σημερινό εργασιακό καθεστώς ευθύνεται η ΠΕΑ (τουλάχιστον όχι αποκλειστικά, όπως υποννοείς με το σχόλιο σου). Μπορώ να σε διαβεβαιώσω μόνο ότι το κατεβατό μου είναι ακριβές. Τα συμπεράσματα είναι δικά σου.

Η ευκολία όμως με την οποία απαλλάσσεις τους εκπαιδευτικούς από τις ευθύνες τους εμένα με προβληματίζει. Εσένα όχι;
 
Δεύτερον, η βιβλική δημιουργία που διδάσκεται στο ελληνικό σχολείο είναι ο δημιουργισμός. Στο ελληνικό σχολείο επίσης δεν διδάσκεται η επιστημονική άποψη επί του θέματος, δηλαδή η θεωρία της εξέλιξης. Αμφότερα δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με επιχειρήσεις, ούτε με ιδιώτες.

Δε σ' αφήνουν ν' αγιάσεις σ' αυτό το φόρουμ! :)

Η βιβλική ερμηνεία για τη δημιουργία του κόσμου είναι φυσικά και η ερμηνεία της ορθόδοξης πίστης, όμως ο δημιουργισμός ως τέτοιος, ως δηλ. πλασάρισμα αυτής της ερμηνείας είναι κάτι διαφορετικό και καινούργιο. Επαναλαμβάνω κι εγώ με τη σειρά μου ότι θέλει να πλασαριστεί ως επιστημονική ερμηνεία ή εναλλακτική της επιστημονικής -π.χ. ευφυής σχεδιασμός- όχι ως πίστη. Εξάλλου, στην Αγγλία είχε δημιουργηθεί θέμα όταν κάποιοι θεώρησαν ότι διδασκόταν ο δημιουργισμός την ώρα της βιολογίας.

Όσο για τις κατηγορίες για παραπλάνηση: Αναφερόμουν σε συζητήσεις όπως αυτή που έγινε για το Emmanuel City Technology College που όπως βλέπεις χρηματοδοτείται εν μέρει και από επιχειρήσεις (άσχετα αν το Ofsted τελικά το δικαίωσε όπως λέει η wikipedia - η συζήτηση όμως που έγινε στην Γκάρντιαν και την Ιντιπέντεντ αφορούσε το πώς τελικά δεν θα διδάσκει ο καθένας ό,τι θέλει στην υποχρεωτική εκπαίδευση και, ναι, είχε να κάνει με ιδιώτες και επιχειρήσεις). Μπορείς να βρεις πάρα πολλά άρθρα σε αγγλικές εφημερίδες σχετικά με αυτό το σχολείο και τη συζήτηση που είχε γίνει τότε (περίπου 2002), και μια σύνοψη αυτής της συζήτησης εδώ. Επίσης, το παράδειγμα με τον δημιουργισμό ήταν ακριβώς αυτό: ένα παράδειγμα. Ένας ιδιώτης που έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει στο περιεχόμενο της διδασκαλίας μπορεί να διδάσκει ό,τι του καπνίσει. Νομίζω ο καλόπιστος αναγνώστης καταλαβαίνει ότι αυτή είναι η ουσία του επιχειρήματός μου...
 
@Ambrose:

Φάσκεις και αντιφάσκεις. Ιδιωτικοποίηση σημαίνει δίδακτρα. Και δεν μπορούν όλοι να τα πληρώνουν. Στη σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκομαι, αν τα σχολεία ήταν όλα ιδιωτικά, το δικό μου παιδί (αν είχα) θα έμενε αγράμματο. Τι προτείνεις, να με επιδοτεί το κράτος για να το στείλω σε ιδιωτικό; Γιατί να μην επιδοτήσει το κράτος τη δημόσια παιδεία, ώστε να το στείλω σε δημόσιο σχολείο, δωρεάν; Σωστά, ξέχασα, επειδή όλοι μα όλοι οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων είναι απαράδεκτοι. Δε θέλουν να αξιολογούνται, δε θέλουν να επιμορφώνονται, θέλουν μόνο να κάθονται, ώστε να υποχρεώνουν τα παιδιά να κάνουν φροντιστήρια και ιδιαίτερα για να μπορέσουν αυτοί να βγάλουν κι άλλα λεφτά για να αγοράσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Εσείς δηλαδή αυτό πιστεύετε; Ότι η υστερία που έχει πιάσει τον κόσμο να μπει στο δημόσιο οφείλεται στο ότι θέλει να κάθεται; Ή μήπως επειδή διαπίστωσε (αφού είδε και απόειδε από τον ιδιωτικό τομέα) ότι το δημόσιο του εξασφαλίζει κάποια εργασιακά κεκτημένα;

Τώρα, δεν θέλω να μπω σε μια κατάσταση όπου η Bella θα λέει ένα πράγμα και όλοι οι υπόλοιποι θα απαντάμε με άλλα δέκα. Αν προσέξεις και σκεφτείς προσεκτικά αυτό που έγραψα, θα δεις ότι είμαι σαφέστατος. Καμία αντίφαση. Οπότε μην μου λες τα δικά σου, σε παρακαλώ.

Το σύστημα που σου λέω έχει ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες. Και φυσικά κανείς δεν είπε ότι το παιδί σου θα μείνει αγράμματο Bella, ούτε ότι πρέπει εσύ να έχεις λογαριασμό στην τράπεζα για να στείλεις το παιδί σου σχολείο. ΟΚ;

Όσον αφορά τους καθηγητές των δημοσίων σχολείων: από τους δέκα που είχα, ο ένας άξιζε. Αυτά για τα φροντιστήρια μην τα πιάσουμε, έχουν ήδη ειπωθεί πράγματα.

Και ναι, οι περισσότεροι που θέλουν να διοριστούν θέλουν να διοριστούν για να πληρώνονται no matter what και να είναι πάντα ασφαλείς (και ποιος δεν θέλει; ). Ασχέτως του αν εκεί που θα διοριστούν δεν είναι απαραίτητοι. Όλοι τα ξέρουμε, ας μην τα επαναλαμβάνουμε.

Και τέλος, μια επισήμανση:

αν αποτύχουμε εμείς οι ίδιοι, ιδία βούληση, να κάνουμε τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, τότε αυτές θα γίνουν από μόνες τους και μάλιστα με άσχημο τρόπο. Εκεί που πέφτει υπερβολικό βάρος, εκεί θα σπάσει. Και μετά ο σώζων εαυτό σωθήτω.
 

Elsa

¥
Δεν παίρνω θέση --ακούω, και συμφωνώ με άλλα που ακούω από εδώ και άλλα που ακούω από εκεί.
[...]
Αναρωτιέμαι απλώς αν μπορούμε να έχουμε το καλύτερο από τα διάφορα συστήματα:
  • Ισχυρή δημόσια επίβλεψη.
  • Αξιολόγηση και διαρκή εκπαίδευση των πάντων (ιδρυμάτων, θεσμών, και ανθρώπων) σε όλα τα επίπεδα.
  • Εντονότερη ανάμιξη της κοινωνίας (αναγκαστικά με όλες τις εκφράσεις της).

+1 κι από μένα!

Ουφ! (βάλτε κι εμένα στους σεντονοφάγους):D

@panadeli: Αν έχεις λίγη αντοχή ακόμα μετά από τόσα σεντόνια, μπορείς να μου εξηγήσεις την παρακάτω παράγραφο γιατί, ομολογώ οτι και αφού την διάβασα, παραμένω ...αφελής!
Ίσως κάποιος αφελής να θεωρούσε ότι, με το 75% των διοριστέων να προέρχονται από τους πίνακες του ΑΣΕΠ και το 25% από τους πίνακες προϋπηρεσίας, είχαμε φτάσει στο ποθητό 100%, δηλαδή στο σύνολο των διοριστέων. Όμως όχι! Ποιος σας είπε ότι δεν μπορούν να διοριστούν περισσότεροι από το 100% των διοριστέων; Ο νόμος λοιπόν προέβλεπε ότι, πέραν των οριζομένων ποσοστών (με άλλα λόγια πέραν του 100% των διοριστέων), θα διορίζονταν και όλοι όσοι, μέχρι το καλοκαίρι του 2002, είχαν αποκτήσει 16 μήνες προϋπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση (στην ουσία δηλαδή όσοι είχαν δουλέψει ως αναπληρωτές γύρω στα δύο χρόνια).

Δηλαδή αυτοί που ανήκουν στους πίνακες προϋπηρεσίας, δεν είναι οι ίδιοι με τους έχοντες 16 μήνες προϋπηρεσίας αναπληρωτές; Γιατί είναι επιπλέον; :confused:

Πέραν από όσα πολύ ενδιαφέροντα λέτε όλοι, να επισημάνω την σχεδόν πλήρη παραίτηση των γονιών και την αποδοχή από μέρους τους, όλων των στραβών κι ανάποδων που συναντάνε στα σχολεία. (και όχι μόνο, εδώ κολλάει!)
Στο σύλλογο γονέων του σχολείου μας, που έχει 380 μαθητές, εμφανίζονται στις συνελεύσεις το πολύ 10 γονείς, και "ταμειακώς εντάξει" είναι περίπου 100. Ο σύλλογος ασχολείται με κουρτίνες, ημερολόγια, σπασμένα τζάμια, τέτοια πράγματα...

Αν θέλω σαν γονιός να ενημερωθώ για τη πορεία των παιδιών μου, (δικαιούμαι άδεια 4 ημερών για κάθε παιδί, που ευτυχώς ο εργοδότης μου αναγνωρίζει, παρ' όλο που είμαι "ελεύθερος επαγγελματίας") θα πρέπει την μέρα που έχει οριστεί από το σχολείο (π.χ. Πέμπτη 10-12) να φτιάξω ένα κατάλογο με τα ονόματά τους, να πάω στο γραφείο καθηγητών, να αποκρυπτογραφήσω από τον πίνακα με το πρόγραμμά τους ποιες ώρες μπορώ να βρω τον κάθε ένα που με ενδιαφέρει, και μετά να κατασκηνώσω στο προαύλιο ή έξω από το σχολείο και να έχω το νου μου πότε έχει διάλειμμα ή πότε έρχεται ή φεύγει κάθε ένας. Τότε, οπλίζομαι με υπομονή και χαμόγελο και ορμάω προς άγραν ενημέρωσης!
Αν είμαι τυχερή -γιατί περιμένουν κι άλλοι γονείς- και έχω καταστρώσει και καλό σύστημα, θα καταφέρω να δω 6-7 καθηγητές, από ένα τσουρούτικο πεντάλεπτο τον καθένα, όρθια μπροστά στο γραφείο σαν μαθητής που εξετάζεται ή σαν φτωχός συγγενής που ζητάει εκδούλευση. Θα έχω χάσει περίπου 3 ώρες, θα έχω ταλαιπωρηθεί ψυχικά και σωματικά και δεν θα έχω μάθει και σπουδαία πράγματα για τα παιδιά μου… Και μιλάμε βέβαια για την επίδοση και τη συμπεριφορά στην τάξη (το πολύ) όχι για τίποτα βαθύτερο όπως τις ανησυχίες τους ή τους προβληματισμούς τους.
Φέτος, για 2 παιδιά, θα έπρεπε να συναντώ 10 διαφορετικούς καθηγητές για τα «βασικά» μαθήματα (αρχαία, γλώσσα, μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, ιστορία), άλλους 2 για αγγλικά-γερμανικά, θεωρώντας «δευτερεύοντα», μαθήματα όπως μουσική, γυμναστική, εικαστικά, πληροφορική, τεχνολογία, οικιακή οικονομία, θρησκευτικά, αν δεν ξεχνάω και κανένα…

Δεν κατηγορώ συλλήβδην όλους τους καθηγητές και θεωρώ ότι η παιδεία πρέπει να είναι δωρεάν (αλλά πραγματικά!) και δημόσια. Άλλωστε, και στην Φινλανδία, που απ’ ότι διαβάζαμε και στις εφημερίδες θεωρείται πρότυπο υψηλού επιπέδου, η εκπαίδευση είναι μόνο δημόσια.
Από όσο έχω συζητήσει ούτε οι ίδιοι είναι ευχαριστημένοι από την ποιότητα της παιδείας που παρέχουν (όσοι είναι ειλικρινείς και το παραδέχονται) αλλά το πρόγραμμα και η ύλη του υπουργείου είναι καταπιεστικά και για τους ίδιους. Δεν προλαβαίνουν καν να διδάξουν ότι πρέπει, πόσο μάλλον να γνωρίσουν και να καταλάβουν κάθε παιδί… Έτσι όλοι βάζουν απανωτά τεστ (κάθε βδομάδα τα δικά μου έχουν 4-5!) για να καταλάβουν τι υλικό έχουν απέναντί τους. Το μόνιμο παράπονό τους είναι ότι τα παιδιά δεν έχουν ενδιαφέρον για το μάθημα, μιλάνε μεταξύ τους, δεν συμμετέχουν, δεν διαβάζουν αρκετά.

Δεν έχω πολλές ελπίδες ότι θα αλλάξει ποτέ η κατάσταση, ελπίζω μόνο να τη βγάλουν όσο γίνεται «καθαρή» τα παιδιά μου, χωρίς να γεμίσουν συμπλέγματα όπως εμείς και να έχω τη οικονομική δυνατότητα όταν με το καλό τελειώσουν το λύκειο, να τα στείλω να σπουδάσουν κατευθείαν κάπου στο εξωτερικό (αν θέλουν, φυσικά!) χωρίς καν να δώσουν εξετάσεις εδώ. Αν μείνουν κιόλας εκεί και δουλέψουν και προκόψουν, ακόμα καλύτερα...

Έφτιαξα κι εγώ σεντόνι με τον πόνο μου, βλέπω, αλλά είχατε γονιό στην παρέα, καλά να πάθετε!
:D
 
@ panadeli: Μάλλον δεν έχεις διαβάσει τα posts μου. Είμαι απόφοιτος αμερικανικού σχολείου (Newman Prep School of Boston--http://www.newmanboston.org/home/home.asp). Καραιδιωτικότατο--(ήμουν από τους τυχερούς, υπήρχαν τα χρήματα). Κατά τη διαμονή μου στη Βοστώνη επισκέφθηκα και αρκετά δημόσια, έκανα παρέα με παιδιά από δημόσια και ιδιωτικά οπότε επίτρεψέ μου να έχω το δικαίωμα να έχω γνώμη.
Ποτέ δεν είπα ότι τα αμερικανικά σχολεία είναι χειρότερα από τα ελληνικά. Αναφέρθηκα σε φαινόμενα που έχουν παρατηρηθεί (πού θα πάει, θα βρω πού το διάβασα και θα το παραθέσω γιατί δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας).

@Alexandra: Επειδή ακριβώς δεν ήθελα να ακουστώ προσβλητική είπα ότι "αρνούμαι να πιστέψω ότι αυτό έκανες". Άρα, δε σε προσέβαλα. Προσπάθησα να δείξω σε τι συμπεράσματα είναι ικανοί να οδηγήσουν οι τόσο γενικοί αφορισμοί. Στο να αλληλοκατηγορούμαστε και στο να προσβάλλει ο ένας τον άλλο για την ποιότητα της δουλειάς του. Στο οποίο παιχνίδι δε θέλω να μπω.

Άλλο να κριτικάρω τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και να εξετάσω από πού πηγάζει αυτό το φαινόμενο και άλλο να τα βάζω με μια μερίδα ανθρώπων. Εσείς αφήνετε να εννοηθεί ότι αν καταργήσουμε το δημόσιο θα λυθούν τα προβλήματά μας.
Γιατί δεν αναφερόμαστε στους δημόσιους υπάλληλους των βορείων ευρωπαϊκών χωρών;

Υπάρχουν και δημόσιοι υπάλληλοι που χαμογελούν, ξέρετε (στην Ελλάδα).

Καλέ, ας φωνάξει κάποιος την anef! Δε μπορώ να τα βγάλω πέρα μόνη μου! Και τώρα να με συγχωρείτε, πρέπει να φύγω για τα ολοήμερα.
 
Δε σ' αφήνουν ν' αγιάσεις σ' αυτό το φόρουμ! :)

Με τίποτα!
Ένας ιδιώτης που έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει στο περιεχόμενο της διδασκαλίας μπορεί να διδάσκει ό,τι του καπνίσει. Νομίζω ο καλόπιστος αναγνώστης καταλαβαίνει ότι αυτή είναι η ουσία του επιχειρήματός μου...

Σωστό! Γι' αυτό άλλωστε, αν οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να διδάσκονται την Χριστιανική Ορθόδοξη θρησκεία, μπορούν να τα στέλνουν στο κατηχητικό ή σε εκκλησιαστικά σχολεία.

(κάποιος πάει να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου ;))
 
Ένας ιδιώτης που έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει στο περιεχόμενο της διδασκαλίας μπορεί να διδάσκει ό,τι του καπνίσει. Νομίζω ο καλόπιστος αναγνώστης καταλαβαίνει ότι αυτή είναι η ουσία του επιχειρήματός μου...

anef, πρώτον είμαι καλόπιστος αναγνώστης και δεύτερον, νομίζω ότι μόνο και μόνο ο χαμός που ξεσηκώθηκε με το κολέγιο που λες αποδεικνύει περίτρανα ότι ο ιδιώτης δεν μπορεί να διδάσκει ό,τι του καπνίσει.

Στο θέμα του δημιουργισμού, αυτό που πολύ απλά λέω είναι ότι στην Ελλάδα δεν τίθεται ζήτημα διδασκαλίας του δημιουργισμού, γιατί στην Ελλάδα ο δημιουργισμός με όλη την ουσία του διδάσκεται στο πλαίσιο της σχολικής θρησκευτικής κατήχησης, και μάλιστα χωρίς αντίλογο, καθώς δεν διδάσκεται η εξέλιξη.
Και αν καταφέρεις να χρεώσεις τη μη διδασκαλία της εξέλιξης σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, πραγματικά θα σου βγάλω το καπέλο.
 
Θα έχω χάσει περίπου 3 ώρες, θα έχω ταλαιπωρηθεί ψυχικά και σωματικά και δεν θα έχω μάθει και σπουδαία πράγματα για τα παιδιά μου… Και μιλάμε βέβαια για την επίδοση και τη συμπεριφορά στην τάξη (το πολύ) όχι για τίποτα βαθύτερο όπως τις ανησυχίες τους ή τους προβληματισμούς τους.

Δε μπορείς να διανοηθείς πόσο ντρέπομαι κάθε φορά που έρχεται μια μάνα ή ένας πατέρας και του ζητάω να μου δείξει ποιο είναι το παιδί του γιατί δεν το ξέρω.(90 παιδιά σε πέντε σχολεία--μόλις τα μάθεις, τελειώνει η χρονιά και του χρόνου πας σε άλλα πέντε σχολεία). Από τα 10 λεπτά που θα συζητήσουμε τα 3 θα ζητάω συγγνώμη. Τα υπόλοιπα 7, όρθιοι σε μια γωνιά, ψιθυριστά--πολλές φορές στο προαύλιο (να μας δέρνουν τα καιρικά φαινόμενα)--διότι δε θέλω η τυπική έστω συζήτηση που θα κάνουμε να γίνει παρουσία άλλων ατόμων. Και δε μιλάω μόνο για μένα.

Δεν μπορείς επίσης να διανοηθείς πόσο ντρέπομαι όταν ακούω τον παρακάτω διάλογο:
--"Μαμά, εκείνη είναι των αγγλικών".
--"Καλά, αυτή δεν τη χρειάζομαι, σε στέλνω φροντιστήριο".

Bye, άργησα!
 

Elsa

¥
Σε καταλαβαίνω, τα ξέρω και νομίζω οτι είμαστε από την ίδια μεριά, γονείς και φιλοτιμοι δάσκαλοι...:)
 
Ποτέ δεν είπα ότι τα αμερικανικά σχολεία είναι χειρότερα από τα ελληνικά.

Έτσι όπως γενικά και αόριστα ανέφερες "φαινόμενα τύπου Αμερικής", παρουσίασες την "Αμερική" ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να προσέχουμε μην γίνουμε κι εμείς "Αμερική".
Κι εγώ έχω βγάλει δημοτικό στη Νέα Υόρκη, και το σχολείο μου δεν θυμάμαι να χρηματοδοτούνταν από την κόκα-κόλα. Δεν ξέρω αν όντως υπάρχουν φαινόμενα σαν αυτά που λες, ούτε πόσο διαδεδομένα μπορεί να είναι. Πολύ συχνά όμως απομονώνονται και μεγαλοποιούνται κάποια αρνητικά στοιχεία της αμερικανικής κοινωνίας και παρουσιάζονται σαν παραδείγματα προς αποφυγήν, αποσιωπώντας ταυτόχρονα πάμπολλα θετικά στοιχεία, με αποτέλεσμα η "Αμερική" να δαιμονοποιείται γενικώς και αορίστως. Δυσκολεύομαι να καταλάβω τι εξυπηρετεί αυτό, πέραν από το να νιώσουμε καλά με τους εαυτούς μας και με την απραξία μας.
 
Ή μήπως τον ασκό; :)

Το έχουμε ξανασυζητήσει αυτό και σού έχω πει ότι δεν συμφωνώ με τον ενικό, όπως δεν συμφωνώ με τις ρυθμίσεις αυτού του τύπου για πράγματα που είναι καθιερωμένα εδώ και χρόνια. Άσε που σήμερα κάπου πέτυχα (σε μια επιμέλεια) ένα "καινούριο" και μπατάρισαν τα μάτια μου. Μόνο εγώ πιστεύω ότι η αποστολή του γ στο φούρνο για σαπούνι, είναι άλλη μια προσπάθεια γλωσσικού καθαρισμού στα πλαίσια της "νέας ευπρέπειας";
 
Top