Ζυγοστάθμιση πλοίου
Με τον όρο ζυγοστάθμιση πλοίου (trimming) χαρακτηρίζεται η διαγωγή ενός έμφορτου πλοίου όταν αυτό φέρεται ισοβύθιστο σε πλώρη, πρύμνη και κατά πλευρά. Τότε το πλοίο λέγεται "ζυγοσταθμισμένο" (trimmed ship). Στη περίπτωση αυτή η Διαγωγή πλοίου είναι μηδενική.
Η ζυγοστάθμιση φορτηγού πλοίου γίνεται κυρίως με την τακτοποίηση του μεταφερομένου φορτίου το καλούμενο ευτρεπισμό (σε ξηρά φορτία) ή χαπιάρισμα (σε χύμα φορτία). Σε όλους τους άλλους τύπους πλοίων γίνεται με την ισοβαρή κατανομή έρματος, φορτίων, επιβατών και εφοδίων πλοίου.
Όταν το φορτίο που παραμένει στο πλοίο είναι περιορισμένο ή πλέει "κενό φορτίου" τότε η ζυγοστάθμιση επιτυγχάνεται με τον ερματισμό των δεξαμενών ζυγοστάθμισης.
Προσοχή: ο όρος σου είναι το ballast, δηλ. έρμα (ζυγοστάθμισης).
trim = διαγωγή, δηλαδή διαφορά πρυμναίου από πλωραίο βύθισμα.Κοινώς, το πλοίο παραβυθίζεται είτε στην πλώρη είτε στην πρύμνη. Επειδή αυτό προκαλεί μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, πρέπει να γίνει ισοβύθιστο, λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείται το έρμα (κοινώς για να έρθει στα ίσα του και να μην καίει το πλοίο καύσιμα την ώρα που πλέει). Βάσει αυτού, θα έλεγα έρμα διαγωγής.
trim tank = δεξαμενές ζυγοστάθμισης, όμως. Στα υποβρύχια υπάρχουν trim tanks στην πλώρη και στην πρύμνη οι οποίες επικοινωνούν. Συνήθως έχουν μέσα νερό. Για να έρθει στην ίδια κατακόρυφο το κέντρο αντώσεως με το κέντρο βάρους (η κάθετη δύναμη που σπρώχνει από κάτω και η δύναμη που σπρώχνει από πάνω) πρέπει να γίνει trim. Το trim λέγεται διαγωγή.
Αλ., αν μπορείς να περιμένεις μέχρι αύριο θα έχουμε αντιπροσωπευτικό δείγμα της εντολής. Αλλιώς, προς το παρόν, ίσως μπορείς να βολευτείς με ένα «ρυθμίστε το έρμα».
Ερματίστε τις δεξαμενές για διαγωγή μηδέν/ Εξισορροπήστε το έρμα σας ή πολύ πιο απλά «βάλτε νερό στις δεξαμενές».
Δεν ξέρω αν κάτι σου κάνει από όλα αυτά.
Στο εμπορικό ναυτικό θα ακούσεις και «φέρτε το πλοίο ίβεν κιλ (even keel)», τουτέστιν υπάρχει ακόμα το γνωστό πρόβλημα των γκρίκλις.
Αν μάθω κάτι άλλο θα σου πω.