Καλημέρα σε όλους,
μήπως ξέρει κανείς αν αυτό έχει αποδοθεί κάπως στα ελληνικά; Στο Χρυσοβιτσιώτη βρίσκω ένα μακρυνάρι και κατά τα λοιπά τίποτα. Από ό,τι βλέπω, είναι κάποιος που αναλαμβάνει σχέσεις με πελάτες, αλλά δεν προσδιορίζεται κάπως αλλιώς.
Από μικρή έρευνα:
Το ανταγωνιστικό περιβάλλον του τραπεζικού κλάδου, όπως εμφανίζεται τις τελευταίες δεκαετίες με την έντονη διεθνοποίηση, τις συχνές εξαγορές και συγχωνεύσεις, ενισχύει την αναγκαιότητα υιοθέτησης μιας πελατοκεντρικής αντίληψης. Έτσι, η ανάπτυξη και εφαρμογή μιας στρατηγικής που βασίζεται στην «τραπεζική των σχέσεων» (relationship banking) είναι σε θέση να δημιουργήσει πελάτες που αγοράζουν πολλαπλές υπηρεσίες, αυξάνοντας το επίπεδο αφοσίωσής τους, σε αντίθεση πολλές φορές με την ισχύουσα «τραπεζική κατά παραγγελία», όπου η βασική επιδίωξη είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους από κάθε μεμονωμένη συναλλαγή. http://nefeli.lib.teicrete.gr/browse/sdo/ba/2007/Katsigiannis,Panagiotis/document/ptyxiko.pdf
Σε επιτελικό επίπεδο έχει αρχίσει κάποιος προσανατολισμός στο marketing, ενώ σαν πολιτική πωλήσεων, η τραπεζική κατά παραγγελία έχει δώσει τη θέση της στην τραπεζική των σχέσεων. Για να αυξηθεί η πιθανότητα πιστότητας της πελατείας και να επιτευχθούν διασταυρούμενες πωλήσεις, πρέπει να αξιοποιηθούν οι πελατειακές πληροφορίες μέσω συστημάτων Customer Relationship Management. Ο όρος υποδηλώνει τη δημιουργία και διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες σε όλο το φάσμα των συναλλαγών τους, μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών συγκέντρωσης των δεδομένων που τους αφορούν. http://www.epr.gr/release-pdf.php?press_id=120046
Μία εταιρεία εξασφαλίζει προστιθέμενη αξία για τους πελάτες της με την σωστή διαχείριση των σχέσεων αγοραστή – πωλητή (Reynolds & Arnold, 2000). Εξαιτίας της τεχνολογίας των τηλεπικοινωνιών, οι πωλητές έχουν μετατραπεί σε «διαχειριστές σχέσεων» (Crosby, Evans & Cowels, 1990), υλοποιώντας τα προγράμματα διαχείρισης των καταναλωτικών σχέσεων (Guenzi, 2002. Periatt, LeMay & Chakrabarty, 2004). http://www.syros.aegean.gr/de/dpsd00015.doc