Τελικά, με τη βοήθεια του Νίκελ, κατέληξα ότι με το «θρησκευτικό ορθολογισμό» δεν εννοεί το «θεολογικό ορθολογισμό» όπως το εκλάμβανα μέχρι τώρα παρασυρμένος από τον καθιερωμένο ορισμό του όρου. Εννοεί, ότι επειδή ο άνθρωπος δεν έχει τη δυνατότητα να σκεφτεί μόνος του ορθά, αποκτά τον ορθό λόγο μέσω της θεϊκής αποκάλυψης ως παθητικός δέκτης. Αυτός είναι κατά τον συγγραφέα ο «θρησκευτικός ορθολογισμός του ανθρώπου», (η απόκτηση του ορθού λόγου) και όχι η απόρριψη των θαυμάτων κλπ. Με λίγα λόγια ο συγγραφέας στέκεται ακριβώς απέναντι από τους οπαδούς του θεολογικού ορθολογισμού που προσπαθούσαν να δώσουν λύσεις σε θεολογικά προβλήματα μέσω της ανθρώπινης λογικής και ορθού λόγου.