metafrasi banner

Creating Shared Value (CSV)

Καλησπέρα!

Creating Shared Value (CSV): έτσι, όλο μαζί, με παρενθεσούλα και κεφαλαία. Είναι σχετικά καινούρια έννοια που συνδέεται με την εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Απ' ό,τι βλέπω στη wikipedia, υποτίθεται ότι αποτελεί εξέλιξη της ΕΚΕ.

Corporate social responsibility (CSR) differs from Creating Shared Value, although they share the same ground of "doing well by doing good". Mark Kramer, the co-writer of Harvard Business Review article on Creating Shared Value, states in his "Creating Shared Value" blog that the major difference is CSR is about responsibility, whereas CSV is about creating value. Whether it is an extended "new form of CSR" or "shared value", CSV is fundamentally different from the CSR activities of the past.

Rather, CSV is a transition and expansion from the concept of CSR. Business responsibility has evolved from Traditional CSR 1.0 (Stages: Defensive, Charitable, Promotional and Strategic), Transformative CSR 2.0 and to CSR 3.0 what is similar to CSV. Such development of stages by redefining CSR has laid theoretical foundations for companies and society to sustainably and communally overcome societal issues. As capitalism matures, it is companies’ duties to break itself out of the traditional CSR by realizing its limitations and try to restructure and pursue new market strategies that value both economic and societal development.

CSV concept supersedes CSR for it is a way for corporations to sustain in the competitive capitalistic market. Whereas CSR focuses on reputation with placing value in doing good by societal pressure, it generates both economic and societal benefits relative to cost in real competition of maximizing the profits. Instead of being pushed by external factors, CSV is internally generated not confined to financial budget as CSR is. With the advent of CSV and following strong worldwide advocacy for it, companies started to overthink about their vision for their sustainable growth.[10



Στα ελληνικά ή χρησιμοποιείται αμετάφραστο (κι όμως...)
Βλέπε εδώ:
Ένιωσα μεγάλη ικανοποίηση λοιπόν όταν έπεσε στα χέρια μου τμήμα της σχετικά πιο πρόσφατης αρθρογραφίας του Michael Porter. Και διαπίστωσα ότι o κορυφαίος μελετητής και παραγωγός σκέψης των ‘90s σε θέματα εταιρικής στρατηγικής έχει πλέον αναγάγει σε κεντρικό στοιχείο της σκέψης του το «Creating Shared Value». Ο καθηγητής του Harvard ορίζει ως Shared Value τις «εταιρικές πολιτικές και πρακτικές που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης προωθώντας ταυτόχρονα τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στις κοινότητες στις οποίες λειτουργεί». Επειδή πιστεύει ότι η επιχειρηματική επιτυχία και η κοινωνική ευημερία είναι απόλυτα αλληλοεξαρτώμενες, κηρύττει ότι το CSV θα παράσχει τους καταλύτες για την νέα παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και τα επόμενα κύματα καινοτομίας και παραγωγικότητας -σε σημείο, μάλιστα, που αναδιαμορφώνει αντίστοιχα το αγαπημένο του «Value Chain».

Η μόνη απόδοση που έχω δει στα ελληνικά είναι "δημιουργία αμοιβαίου οφέλους"
βλέπε, πχ. από το ΈΘΝΟΣ
Τα τελευταία χρόνια, έχει πλέον εδραιωθεί η κουλτούρα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης(ΕΚΕ). Γεννάται όμως μία καινούργια θεωρία η οποία έρχεται να αμφισβητήσει την αποτελεσματικότητα της ΕΚΕ – τόσο όσον αφορά τα κέρδη του επιχειρηματικού κόσμου όσο και τα απτά οφέλη για την κοινωνία, σύμφωνα με την οποίαν η μόνη τακτική που θα πρέπει να ακολουθούν οι επιχειρήσεις σήμερα για γόνιμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στους τομείς αυτούς εδράζεται στην δημιουργία αμοιβαίου οφέλους (Creating Shared Value – CSV).

και σε σελίδα της Νεστλέ

Τι λέτε; Το έχετε ξανασυναντήσει; Έχετε δει διαφορετικές αποδόσεις;

Ευχαριστώ!
 

nickel

Administrator
Staff member
Δεν τον ξέρω τον όρο, αλλά σκέφτηκα ότι μια καλή απόδοση θα μπορούσε να είναι δημιουργία αξίας για όλους. Βρήκα λίγα ευρήματα, αλλά αποδίδουν κάτι διαφορετικό, υποψιάζομαι.

Αυτό που είναι διαδεδομένο είναι το δημιουργία κοινής αξίας, π.χ. http://www.morax.gr/Article/Δημιουργία-«Κοινής-Αξίας»:-Η-νέα-εποχή-στον-Καπιταλισμό

Ο όρος «κοινή αξία» αναφέρεται σε πολιτικές και πρακτικές που προωθούν την ανταγωνιστικότητα μιας εταιρείας και ταυτόχρονα βελτιώνουν τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται.


Ίσως πάντως η δική μου πρόταση είναι πιο σαφής.
 
Πραγματικά πολύ πιο διαδεδομένη η σύναψη "δημιουργία κοινής αξίας". Έχει το πλεονέκτημα της διαφάνειας και του ότι το όφελος καθίσταται μετρήσιμο, σαν την προστιθέμενη αξία.

Ευχαριστώ!

Έδιτ:

Διαφορές CSR-CSV



Και από άρθρο της Guardian για τις διαφορές CSR-CSV:

Then he [Michael Porter] argued that when it comes to development, "the CSR solution is fair trade; let's make sure the farmers get paid enough. And the CSV solution is transforming the productivity of the farmers and raising the quality so we can pay them a higher price because they have higher quality, and they can have higher incomes because they produce more. So that's the distinction between CSR and CSV." Then he switched to pharmaceuticals.

"In the drug industry, traditionally, CSR is giving free drugs to poor people. Now we're starting to understand that hasn't gotten us very far; we can't afford to donate drugs to all the people that need them in the world so now some of the best companies – and I just use an example of Novartis, not to single them out, but Novartis has said, OK, let's rethink how we distribute and package and market drugs to low income consumers.

"And by packaging them differently, by getting them to the marketplace differently, they actually created a business model. And now they can grow that and grow that and grow that, and it's not a matter of how much they allocate of their profit to donating drugs, it's how they rethink actually creating economic value at the same time as they're addressing this important social need."
 
Top