Music appreciation is teaching people what to listen for and to appreciate different types of music. Usually music appreciation classes involve some history lessons to explain why people of a certain era liked the music that they did.
Συμφωνείτε με την απόδοση Μουσική Ακρόαση που βρίσκουμε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση; Έχετε κάποια άλλη πρόταση;
Hao Huang
Το Μάθημα της Μουσικής Ακρόασης - Προοπτικές διεύρυνσης*
(Μετάφραση: Ευαγγελία Σίμου)
Η διαπολιτισμική μελέτη της Μουσικής μπορεί να ενταχθεί στα πλαίσια του μαθήματος Μουσικής Ακρόασης με πολλούς συνοπτικούς και περιεκτικούς τρόπους.
Ο όρος Music Appreciation, που χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα τόσο στη διδακτική πράξη όσο και στη βιβλιογραφία της αγγλοαμερικάνικης μουσικοπαιδαγωγικής παράδοσης, έχει τις ρίζες του στη μουσικοπαιδαγωγική κίνηση που είναι γνωστή με την ονομασία The Αppreciation Movement (Α' μισό του αιώνα μας, Μ. Βρετανία). Η κίνηση αυτή συνδέθηκε με τα ονόματα των μουσικοπαιδαγωγών S. Μacpherson, E. Read και P. Scholes. Το κυριότερο χαρακτηριστικό αυτού του κινήματος ήταν ότι στόχευε στο να ενθαρρύνει τα παιδιά να μάθουν να ακούνε μουσική - εκτός από αυτήν που τα ίδια εκτελούν - και στη συνέχεια να προχωρούν στην ανάλυσή της. Αυτός ήταν ένας νέος τρόπος καλλιέργειας της ακοής που φυσικά συνδυαζόταν και με τις ανάλογες ασκήσεις, μόνο που τελικά οδήγησε στο να εμποδίζει η συνεχόμενη, επίμονη ανάλυση έργων την αισθητική απόλαυση που προσφέρει η ακρόαση ενός μουσικού έργου. Σήμερα χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει το μάθημα Γενική Μουσική σε τάξεις και περιλαμβάνει εκτός από ακρόαση και ανάλυση μουσικής και στοιχεία ιστορίας της μουσικής. Με αυτή λοιπόν την έννοια - στο παρόν άρθρο - χρησιμοποιείται ο όρος Μουσική Ακρόαση ως ελεύθερη μετάφραση του Music Appreciation, ελλείψει αντίστοιχου δόκιμου ελληνικού όρου.
Συμφωνείτε με την απόδοση Μουσική Ακρόαση που βρίσκουμε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση; Έχετε κάποια άλλη πρόταση;
Hao Huang
Το Μάθημα της Μουσικής Ακρόασης - Προοπτικές διεύρυνσης*
(Μετάφραση: Ευαγγελία Σίμου)
Η διαπολιτισμική μελέτη της Μουσικής μπορεί να ενταχθεί στα πλαίσια του μαθήματος Μουσικής Ακρόασης με πολλούς συνοπτικούς και περιεκτικούς τρόπους.
Ο όρος Music Appreciation, που χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα τόσο στη διδακτική πράξη όσο και στη βιβλιογραφία της αγγλοαμερικάνικης μουσικοπαιδαγωγικής παράδοσης, έχει τις ρίζες του στη μουσικοπαιδαγωγική κίνηση που είναι γνωστή με την ονομασία The Αppreciation Movement (Α' μισό του αιώνα μας, Μ. Βρετανία). Η κίνηση αυτή συνδέθηκε με τα ονόματα των μουσικοπαιδαγωγών S. Μacpherson, E. Read και P. Scholes. Το κυριότερο χαρακτηριστικό αυτού του κινήματος ήταν ότι στόχευε στο να ενθαρρύνει τα παιδιά να μάθουν να ακούνε μουσική - εκτός από αυτήν που τα ίδια εκτελούν - και στη συνέχεια να προχωρούν στην ανάλυσή της. Αυτός ήταν ένας νέος τρόπος καλλιέργειας της ακοής που φυσικά συνδυαζόταν και με τις ανάλογες ασκήσεις, μόνο που τελικά οδήγησε στο να εμποδίζει η συνεχόμενη, επίμονη ανάλυση έργων την αισθητική απόλαυση που προσφέρει η ακρόαση ενός μουσικού έργου. Σήμερα χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει το μάθημα Γενική Μουσική σε τάξεις και περιλαμβάνει εκτός από ακρόαση και ανάλυση μουσικής και στοιχεία ιστορίας της μουσικής. Με αυτή λοιπόν την έννοια - στο παρόν άρθρο - χρησιμοποιείται ο όρος Μουσική Ακρόαση ως ελεύθερη μετάφραση του Music Appreciation, ελλείψει αντίστοιχου δόκιμου ελληνικού όρου.