Kseniya Simonova: ζωγραφική στην άμμο (sand animation)

H τεχνική είναι αρκετά γνωστή και χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες, ειδικά στο χώρο του film/animation. Η πιο γνωστή εκπρόσωπος είναι ο Καναδή Caroline Leaf, η οποία αφού χρησιμοποιούσε άμμο πάνω σε lightbox, στη συνέχεια πέρασε σε μπογιά. Αυτό που κάνει η συγκεκριμένη Ρωσίδα είναι η ίδια τεχνική, αλλά performance.

Επειδή σε κάποιους άρεσε το ρωσικό στοιχείο και η μουσική, μια πολύ ωραία και ποιητική ταινία από τον πιο διάσημο Ρώσο animator στη Δύση, Yuri Norstein (αυτό που έκανε η Ρωσίδα μού τον θύμισε λίγο, Ρωσία, πόλεμος, αναμνήσεις):

 
Μερικά στοιχεία ακόμη:
Άρθρο στην αγγλική βίκι εδώ. Έχει και στα τούρκικα άρθρο, από όπου κατάλαβα ότι έχει γεννηθεί στην Ευπατόρ(;ε)ια της Κριμαίας.

Και εγώ, νόμιζα ότι πρέπει να είναι "Ευπατόρεια", τελικά, όμως, και αν πιστέψουμε τη Βίκι ο τόνος στα ελληνικά ήταν στην παραλήγουσα, άρα "Ευπατορία" (φαντάζομαι ότι αυτό γλωσσικά μπορεί να εξηγηθεί). Φυσικά Ρώσοι και Ουκρανοί τονίζουν στην προπαραλήγουσα (άρα "Γιεφπατόριγια", κι αν κάνω λάθος ο Ζαζ να με διορθώσει:)).

Σε κάθε περίπτωση, δόξα και τιμή σε αυτόν που έδωσε το ονοματάκι του στην πόλη, δηλ. τον Μιθριδάτη τον ΣΤ΄.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Αναφέρει σχετικά η Μεγάλη Αμερικανική Εγκυκλοπαίδεια (εν έτει 1966):
Ευπατορία [Αρχ. Γεωγρ.] Αρχαία πόλις εν Πόντω, κτισθείσα υπό του Μιθριδάτου του Ευπάτορος (132 — 63 π.Χ.), επί της συμβολής των ποταμών Ίριδος και Λύκου, όπου σήμερον η ασήμαντος κωμόπολις Μπογάζ-Κεσίν. Όταν ο Πομπήιος κατέλυσε το κράτος τού Πόντου, μετωνόμασε την Ευπατορίαν εις Μαγνούπολιν εκ της προσωνυμίας αυτού Magnus (Μέγας) και πολλαπλώς ηυνόησεν αυτήν. Έκτοτε ουδεμία μνεία αυτής γίνεται.
Προφανώς το σχόλιο της ΜΕΑ περί «ουδεμίας μνείας» αγνοεί τη βικιπαίδεια, όπου αναφέρεται επίσης και η προγενέστερη ονομασία Κερκινίτις (σχετ. Керкинитида). Η ρωσική προφορά είναι όντως Γιεφπατόριγια, όπως είπε ο Ρογήρος.

Και, μια και το ανέστησα το νήμα, ας προσθέσω κι ένα ρούσικο παιδικό τραγουδάκι, που εμένα η μελωδία του μου βγάζει κάτι σε συγκινητικό (είναι από τη σειρά κινουμένων σχεδίων με το γουρουνάκι Φούντικ — το άρθρο γκουγκλομεταφρασμένο εδώ):
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Επειδή αυτές τις μέρες έχει επέλθει υπερκορεσμός με τα έλατα (προσεχώς και με πουλοβεράκια ή μάλλον πουλαραουντάκια) και παραδοσιακά, στα νησιά τουλάχιστον, στολίζαμε καραβάκια και βαρκούλες, ορίστε μια μοναδική, πολυβραβευμένη 20λεπτη ταινία βασισμένη στο «Ο γέρος και η θάλασσα» του Χεμινγουέι:

Μπακάπ στο http://vimeo.com/49800731.


Γιατί μοναδική και γιατί σ' αυτό το νήμα; Επειδή, όπως η ζωγραφική στην άμμο της Ξένιας, και αυτό το έργο —ή μάλλον σειρά έργων, περίπου 30.000 καρέ ζωγραφισμένα με τα δάχτυλα και με παστέλ πάνω σε γυαλί— είναι εφήμερο και χειροποίητο με όλη τη σημασία της λέξης, και δια χειρός και ποίημα, και ο Πέτροβ (ή Πέτροφ ή Πετρόβ ή Πετρόφ, για όποιον έχει την πετριά της ορθής μεταγραφής, χριστουγεννιάτικα) ο πιο γνωστός και βραβευμένος καλλιτέχνης του είδους:

The Old Man and the Sea (Старик и море) is a 1999 paint-on-glass-animated short film directed by Aleksandr Petrov, based on the novel of the same name by Ernest Hemingway. The film won many awards, including the Academy Award for Animated Short Film. Work on the film took place in Montreal over a period of two and a half years and was funded by an assortment of Canadian, Russian and Japanese companies. French and English-language soundtracks to the film were released concurrently. It was the first animated film to be released in IMAX.

The project was initiated in 1995 after Petrov (who had made his first films in Russia) had his first meeting with Pascal Blais Studio, a Canadian animation studio.



Work on the film began on March 1997.
It took Aleksandr Petrov and his son Dmitri Petrov (who helped his father) until April 1999 to paint each of the 29,000+ frames. The film's technique, pastel oil paintings on glass, is mastered by only a handful of animators in the world. Petrov used his fingertips in addition to various paintbrushes to paint on different glass sheets positioned on multiple levels, each covered with slow-drying oil paints. After photographing each frame painted on the glass sheets, which was four times larger than the usual A4-sized canvas, he had to slightly modify the painting for the next frame and so on. For the shooting of the frames a special adapted motion-control camera system was built, probably the most precise computerized animation stand ever made. On this an IMAX camera was mounted, and a video-assist camera was then attached to the IMAX camera.

Επίσης, ένα απόσπασμα από το Making Of, μεταγλωττισμένο στα αγγλικά:


και το κανάλι του καλλιτέχνη στο Vimeo, για όσους θέλουν να δουν και άλλα έργα του: http://vimeo.com/channels/alexanderpetrov/
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλημέρα. Εξαιρετική δουλειά, αλλά την είδα κουρασμένος και με μισόκλειστα μάτια. Δεν είναι άλλωστε ο Γέρος και Μπρους Γουίλις (αν και έχω καταφέρει να κοιμηθώ και σε Μπρους Γουίλις). Οπότε θα την ξαναδώ απόψε.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Μετά τη ζωγραφική στην άμμο, ζωγραφική στο νερό:

Van Gogh on Dark Water Animation - Garip Ay


Όχι τόσο εφήμερη, γιατί γίνεται αποτύπωση στο τέλος.

The art of ebru and painting


Βαν Ωωωω! Van Ooh (I Like it).

Everything is cool and mellow
your face is turning green and yellow
 
Top