Προσβασιμότητα σε πνευματικά έργα που χρηματοδοτούνται από το κράτος

nickel

Administrator
Staff member
Εγώ έχω γενικότερο πρόβλημα με την προσβασιμότητα στη γνώση και εκνευρίζομαι είτε πέφτω πάνω σε κάποιους που ζητάνε συνδρομές είτε σε κακοστημένες εφαρμογές που ταλαιπωρούν και τελικά δεν εξυπηρετούν το χρήστη.

Ο Μανδραβέλης δεν ήξερε (και δεν ρώτησε να μάθει, όπως θα όφειλε σαν επαγγελματίας δημοσιογράφος) τι επρόκειτο να γίνει με το συγκεκριμένο λεξικό, πώς θέλετε να ξέρει τι ακριβώς γίνεται με τις διάφορες εργασίες και πού ανεβαίνουν; Στο κάτω κάτω, για τα περισσότερα απ' αυτά έχουμε μια διαδικασία που συμβαίνει αργά και καθυστερημένα και με τεράστιες ελλείψεις, οπότε θα τον δικαιολογούσα αν τα έψαχνε και δεν τα έβρισκε — αλλά μάλλον δεν τα έψαχνε. Κατέθεσε πάντως μια κρατιστική άποψη και ζήτησε (άγαρμπα) να αξιοποιηθεί καλύτερα το δημόσιο χρήμα. Δεν είπε, ας πούμε, ότι το κράτος ξοδεύει το χρήμα όλων των πολιτών για να φτιάξει με πολυετείς και ίσως γραφειοκρατικές διαδικασίες λεξικά που ενδιαφέρουν ελάχιστους και ανανεώνονται σπάνια ή μένουν στη μέση — οπότε αφήστε τη λεξικογραφία στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

CoastalFog

For the record:
There's a difference between "online dictionaries" and "online dictionaries available for free." Some online ones, as Nickel said, require a subscription to access them.

There's also a delusional notion (popular worldwide) that everything in America or other countries is free. Not so (Utopia is the only exception). Even Chinese pirate copies are not free!

Bottom line:
Whether a publication is Greece-based or US-based, the it-should-be-available-for-free argument is not only beside the point, it's pathetic.

There's also a delusional notion (popular worldwide) that everything in America or other countries is free.
Which is the human ocean you are referring to? I've never met any sample of them. On the contrary, I've met quite a few people who think that "everything in America or other countries" is overpriced.
Whether a publication is Greece-based or US-based, the it-should-be-available-for-free argument is not only beside the point, it's pathetic.
I would agree that it is beside the point, as nobody should be as nonchalant as to forget what society we live in. Very often, however, what is really meant can be read between the lines: IF you are sincere when you declare that your foremost preoccupation is helping the public at large to use language in a more considerate way -- GIVEN that it is their money you are using -- THEN make of your dictionary a freely and readily available reference for everyone. There is certainly much comment to be made about such an argument, but saying that it is "pathetic" is, in my humble opinion, beside the point.

Ομιχλώδες το τοπίο, Παράκτιε.

CoastalFog

Ομιχλώδες τοπίο? You sure?
My landscape is clear. Yours is kinda foggy. And that's OK.

I was referring to a specific "reviewer."
Who, what or which of your capitalized assumptions (GIVEN) are you specifically referring to? You're all over the map, dude :blink:

That "GIVEN and taken for granted" mentality is how our modern "society of entitlement" is deluding itself.

"Oh, but that's not fair!" Seriously?
Who promised you fair and in what world? Even justice is not fair.
Who has a contract with the Greek Academy promising them freebies GIVEN that it's run on tax-payer money?
And who is exempt from taxation GIVEN that the Tax Authority Agency itself is run on tax-payer money?

That's where I draw the line between reality and delusion.
I have my views and other people have theirs.
And that's OK too. That's democracy.

Enough said. I rest my case.

A second diagnosis is now complete and ready for filing.
Who's next? Come on in! The doctor will see you now...

Επειδή συμφωνώ με τα περισσότερα από αυτά που λες, καταλαβαίνω ότι δεν κατάλαβες τι έγραψα. Τα GIVEN δεν είναι δικά μου, είναι αυτά που έχουν στο μυαλό τους πολλοί άνθρωποι, και ο συλλογισμός τους δεν είναι "pathetic". Πρέπει να γίνω λιγότερο σκοτεινός, δεν είμαι δα κι ο Ηράκλειτος.

CoastalFog

Τα έφερα όλα εδώ, για να μη φορτώνουμε το νήμα του Λεξικού με μια κουβέντα που κατάντησε σχεδόν πολιτική.
Good move that thread move, Nickel. Sorry, I forgot to say thanks.

[...] Το Λεξικό της Ακαδημίας θα έχει — το Σάββατο μπορεί να ρωτήσω πότε και πώς, αν δεν μας προλάβει όλους ο Χαραλαμπάκης.

By subscription or not, I look forward to the online version.
I'm even thankful the book is there! Can't wait to buy it.

As for the "murder of crows" attacking the dictionary today, only to buy it later, what else is new?
A Babinyotis-déjà vu...

pidyo

Δεν είχα δει την εδώ συζήτηση και έγραψα ένα σχόλιο στου Σαραντάκου.

Να προσθέσω εδώ ότι ο τρόπος που θέτει το ζήτημα ο Πάσχος είναι χυδαίος. Δεν ξέρω τα οικονομικά της Ακαδημίας, αλλά η λογική «τρώνε τα λεφτά του φορολογουμένου και μετά βγάζουν και λεφτά από τις πωλήσεις» είναι κατάφωρα άδικος και ανακριβέστατος μανδραβελισμός. Όταν η δημόσια χρηματοδότηση των ερευνητικών κέντρων καλύπτει ένα ολοένα και μικρότερο τμήμα της μισθοδοσίας τους (και μόνον αυτής, για συνδετήρες και γραφική ύλη και προγραμματισμό και δεν ξέρω γω τι ούτε λόγος), όταν διακηρυγμένη και επίσημη πολιτική της ηγεσίας της «έρευνας» στην Ελλάδα είναι, έλα μωρέ τώρα, βγείτε στην αγορά και στα προγράμματα να βγάλετε κάνα φράγκο, δεν δικαιούται κανείς Μανδραβέλης να λαϊκίζει.

Zazula

Administrator
Staff member
Πέρασα σήμερα απ' το βιβλιοπωλείο της Ακαδημίας και σας πληροφορώ (καθώς περνώ συχνά από εκεί για τα ΔΕΟΝ κ.ά.) ότι τέτοια τρελή κίνηση πρέπει να είχαν να δουν απ' την εποχή του Πλάτωνα. Χάρη στο λεξικό, φυσικά. Εγώ χάρηκα, πάντως.