Γεια σας
Προσπαθώ να βρω τον καλύτερο τρόπο να εκφράσω το "One can't even glibly say". (Μπορείτε να δείτε τα συμφραζόμενα παρακάτω.
Ο ορισμός της λέξης glibly που χρησιμοποιείται εδώ είναι:
glibly: (also glibbishly) in a smooth, confident or easy way that does not show careful thought or true understanding.
Δεν έχω καταλήξει με σιγουριά ακόμα στο πώς χρησιμοποιεί τη λέξη "even".
Αυτό που μου κάνει περισσότερο νόημα είναι πως χρησιμοποιεί το "even" απλώς για έμφαση και αυτό που εννοεί είναι απλά: Δεν μπορείς καν να πεις έτσι επιπόλαια...
Αλλά κάποιος άλλος το μεταφράζει ως εξής: Δεν μπορείς καν να πεις επιφανειακά ...
Εμένα αυτό το "καν" εδώ δε μου κάνει νόημα. Ούτε το επιφανειακά μ' αρέσει εδώ ως απόδοση αν και μπορεί κι αυτό κάπως να το εκφράσει.
Any help on this welcome!
Συμφραζόμενα:
«Now, communication takes some learning. One can't even glibly say, "Well, it-- blah, blah, blah, blah and then you talk and then you stop and then you laugh and that's all there is to communication and now we know all that and now let's talk about personnel. That's what's important." No, that's not what's important.»
Πρόκειται για ομιλία σε μια διάλεξη σχετικά με μεθόδους εκπαίδευσης εκπαιδευτών ή άλλων ειδικών (συμβούλων, υπευθύνων αξιολόγησης και πρόσληψης προσωπικού, στελεχών επιχειρήσεων κ.λπ.). Ο ομιλητής αναφέρεται στο γεγονός πως όταν εκπαιδεύεις κάποιον, τις περισσότερες φορές εκείνος κυνηγά τα "κόλπα" της δουλειάς. Το ενδιαφέρουν περισσότερο οι "μαγικές λέξεις" ή "μαγικές συνταγές", και όχι και τόσο η βασική κατανόηση του θέματος απ' τα θεμέλιά του. Για παράδειγμα, εκπαιδεύεις υπεύθυνους αξιολόγησης και πρόσληψης προσωπικού κι εκείνοι αναζητούν τις "κολπατζίδικες ερωτήσεις" και τα τεστ που θα τους δείξουν "ποιος είναι ο καλός υποψήφιος". Ή εκπαιδεύεις εκπαιδευτές πωλητών, ή συμβούλους επιχειρήσεων ή corporate ethics officers (προϊστάμενους ηθικής για επιχειρήσεις ή οργανισμούς) και επικρατεί η τάση να μάθουν τα κόλπα, τις γρήγορες συνταγές, τα στερεότυπα κ.λπ. Και εξηγεί πως αν θέλουν να γίνουν πραγματικά επαγγελματίες πρέπει να μάθουν και τα πιο θεμελιώδη πράγματα όπως η επικοινωνία.
Προσπαθώ να βρω τον καλύτερο τρόπο να εκφράσω το "One can't even glibly say". (Μπορείτε να δείτε τα συμφραζόμενα παρακάτω.
Ο ορισμός της λέξης glibly που χρησιμοποιείται εδώ είναι:
glibly: (also glibbishly) in a smooth, confident or easy way that does not show careful thought or true understanding.
Δεν έχω καταλήξει με σιγουριά ακόμα στο πώς χρησιμοποιεί τη λέξη "even".
Αυτό που μου κάνει περισσότερο νόημα είναι πως χρησιμοποιεί το "even" απλώς για έμφαση και αυτό που εννοεί είναι απλά: Δεν μπορείς καν να πεις έτσι επιπόλαια...
Αλλά κάποιος άλλος το μεταφράζει ως εξής: Δεν μπορείς καν να πεις επιφανειακά ...
Εμένα αυτό το "καν" εδώ δε μου κάνει νόημα. Ούτε το επιφανειακά μ' αρέσει εδώ ως απόδοση αν και μπορεί κι αυτό κάπως να το εκφράσει.
Any help on this welcome!
Συμφραζόμενα:
«Now, communication takes some learning. One can't even glibly say, "Well, it-- blah, blah, blah, blah and then you talk and then you stop and then you laugh and that's all there is to communication and now we know all that and now let's talk about personnel. That's what's important." No, that's not what's important.»
Πρόκειται για ομιλία σε μια διάλεξη σχετικά με μεθόδους εκπαίδευσης εκπαιδευτών ή άλλων ειδικών (συμβούλων, υπευθύνων αξιολόγησης και πρόσληψης προσωπικού, στελεχών επιχειρήσεων κ.λπ.). Ο ομιλητής αναφέρεται στο γεγονός πως όταν εκπαιδεύεις κάποιον, τις περισσότερες φορές εκείνος κυνηγά τα "κόλπα" της δουλειάς. Το ενδιαφέρουν περισσότερο οι "μαγικές λέξεις" ή "μαγικές συνταγές", και όχι και τόσο η βασική κατανόηση του θέματος απ' τα θεμέλιά του. Για παράδειγμα, εκπαιδεύεις υπεύθυνους αξιολόγησης και πρόσληψης προσωπικού κι εκείνοι αναζητούν τις "κολπατζίδικες ερωτήσεις" και τα τεστ που θα τους δείξουν "ποιος είναι ο καλός υποψήφιος". Ή εκπαιδεύεις εκπαιδευτές πωλητών, ή συμβούλους επιχειρήσεων ή corporate ethics officers (προϊστάμενους ηθικής για επιχειρήσεις ή οργανισμούς) και επικρατεί η τάση να μάθουν τα κόλπα, τις γρήγορες συνταγές, τα στερεότυπα κ.λπ. Και εξηγεί πως αν θέλουν να γίνουν πραγματικά επαγγελματίες πρέπει να μάθουν και τα πιο θεμελιώδη πράγματα όπως η επικοινωνία.