Τα ίδια και τα ίδια, του ίντερνετ μιμίδια

Zazula

Administrator
Staff member
Το παρόν νήμα φιλοδοξεί να φιλοξενεί τα διάφορα μιμιδιακά φαινόμενα που εκδηλώνονται στην ιντερνετόσφαιρα. :) Κατ' αρχάς ένα κατατοπιστικό ανάγνωσμα σχετικά με τα διαδικτυακά μιμίδια, άλλως ιστομιμίδια: Internet meme, meme, memeticists. Ατέλειωτες ώρες κωλοβαρέματος μιμειδιαμάτων, χαράς και γνώσης μπορείτε να σκοτώσετε αντλήσετε στους σχετικούς ιστοτόπους http://memegenerator.net/ και http://knowyourmeme.com/.

Το πρώτο μιμίδιο με το οποίο θα ασχοληθούμε είναι σχετικά πρόσφατο, και πηγή έμπνευσής του αποτέλεσε το τραγούδι Dynamite τού Taio Cruz. Εδώ μπορείτε να δείτε το βιντεάκι τού τραγουδιού αυτού:

Όπως παρατηρήσατε, το τραγούδι ξεκινά με τη φράση:
I throw my hands up in the air sometimes
Saying ayo! Gotta let go!
Αυτή λοιπόν η φράση έχει γίνει η βάση για να δημιουργούνται νέες ευρηματικές συνθέσεις ad nauseam, γεγονός που εύκολα μπορείτε και μόνοι σας να διαπιστώσετε γκουγκλάροντας το i throw my * in the air sometimes. :D Ακολουθεί μια μη εξαντλητική καταγραφή ορισμένων τέτοιων μιμιδιακών κατασκευασμάτων:

• I throw my laptop in the air sometimes
    Saying ayo! Where'd my life go?

• I throw Lady Gaga in the air sometimes
    Saying ayo! Alejandro!

• I throw my sandwich in the air sometimes
    Saying ayo! Where's the mayo?

• I throw my Spanish in the air sometimes
    Saying ayo! No comprendo!

• I throw my Skittles in the air sometimes
    Saying ayo! Taste the rainbow!

• I throw my Xbox in the air sometimes
    Saying ayo! Let's play Halo!

• I throw my PS3 up in the air sometimes
    Saying ayo! Gran Turismo!

• I throw my guns up in the air sometimes
    Saying ayo! Where's my ammo?

• I throw my rings up in the air sometimes
    Saying ayo! I love Frodo!

• I throw my boyfriend in the air sometimes
    Saying ayo! Going lesbo!

• I throw my homework in the air sometimes
    Saying oh no! I'll get a zero!

• I run from pirates in the beach sometimes
    Saying ayo! I'm Jack Sparrow!

• I throw my goldfish in the air sometimes
    Saying ayo! I asked for Nemo!

• I throw my feet up in the air sometimes
    Saying ouch oh! I stepped on Lego!

• I throw my keyboard on the screen sometimes
    Saying oh no! I hate VEVO!

• I throw my fruit up in the air sometimes
    Saying ayo! Who wants mango?

• I throw my knife up in the air sometimes
    Saying ayo! I am emo!

• I throw my divorce papers in the air sometimes
    Saying ayo! Now I'm free to go!

• I throw kids inside my van sometimes
    Saying ayo! I'm a pedo!

• I throw my hands up in the air sometimes
    Saying — OMG, are you okay? Wow, sorry dude — didn't mean to hit you...

daeman

Administrator
Staff member
Ωραίο νήμα, Ζαζ! :)

Ένα από τα πιο διαδεδομένα - ιότροπα - μιμίδια, είναι η αξιοποίηση αποσπασμάτων από την ταινία Der Untergang (Downfall, με τον Μπρούνο Γκαντς εξαιρετικό στον κύριο ρόλο) για να σχολιαστούν χιουμοριστικά - επιτυχημένα, μέτρια ή ανέμπνευστα - κάθε λογής περιστατικά, επίκαιρα ή όχι, παραφράζοντας στους υπότιτλους τις σχετικές σκηνές.

H Wikipedia, στη σελίδα Hitler in popular culture, γράφει για το φαινόμενο:
Via YouTube and other video sites, parodied clips from the 2004 film Downfall have proliferated internationally. They are subtitled with references to Hitler becoming angry over various facets of modern pop culture such as Australian Rules Football, Windows Vista, online gaming, the NBC late-night television fiasco in which Hitler becomes infuriated upon learning that Conan will no longer host the Tonight Show, gridiron football, Xbox Live, the changing of the original Watchmen ending for the film version, the downfall of Morris Iemma, the Vancouver Canucks signing of Mats Sundin, Malcolm Turnbull, the death of John Lennon, the unavailability of The Beatles's 2009 digital remasters on Amazon.com, the death of Michael Jackson, Wrestlemania 25, the final episode of Kamen Rider Decade and other events. The phenomenon started in English but has spread to other languages including Dutch, Spanish, Portuguese, Bulgarian (It was used to ridicule Bulgarian president Georgi Parvanov for being a State Security agent during the communist dictatorship and for being a poacher), Romanian (for the 2009 presidential election), Croatian (comments about frequent affairs in the government), Serbian (about FK Red Star bad results), Hebrew, French Canadian accent (A popular is about the Last Summer Weather), Japanese, Cantonese and Danish. The most frequently used clip is the scene where Hitler receives news of the advancing Red Army vastly outnumbering the forces commanded by Felix Steiner. However, other clips from Downfall are beginning to appear with subtitles. Some of the parodies turn on surrealism and intentional anachronisms to make a comment on present day subjects, especially the everyday prevalence of failures of computer and internet resources, while other parodies center more on humorously interpreting events in the bunker on April May 1945. A further driver of the jokes would be collective memories of the overall poor standards of subtitling and dubbing internationally in cinema during the mid twentieth century, especially with low budget films such as the sword and sandal genre or eastern martial arts movies, including poor synchonization and comically inaccurate translations.
On April 21, 2010, Constantin Film, the film production and film distribution company responsible for the film, initiated a massive removal of parody videos on YouTube. This removal was criticized by digital rights advocates and was followed by the appearance of self-referential parody videos on the very subject of Constantin's actions with respect to the parodies.
και στη σελίδα της ταινίας:
One scene in the film, in which Hitler launches into a furious tirade upon finally realizing that the war is truly lost, has become a staple of internet viral videos. In these wildly anachronistic videos, the original audio of Ganz's voice is retained, but new subtitles are added so that he now seems to be reacting instead to some setback in present-day politics, sports, popular culture, etc. One parody depicted Hitler flying into a rage in response to being banned from Xbox Live. The creator of this parody was the one who originally came up with the idea of Downfall parodies, his video Hitler gets Banned from Xbox Live was the first ever Downfall parody (and the first parody to be taken down as well). This video accumulated a vast number of YouTube views and was posted on video game related sites.
By 2010, there were thousands of such parodies, including many in which a self-aware Hitler is incensed that people keep making Downfall parodies.
The film's director, Oliver Hirschbiegel, spoke positively about these parodies in a 2010 interview with New York magazine, saying that many of them were funny and they were a fitting extension of the film's purpose: "The point of the film was to kick these terrible people off the throne that made them demons, making them real and their actions into reality. I think it's only fair if now it's taken as part of our history, and used for whatever purposes people like." Nevertheless, Constantin Films has taken an "ambivalent" view of the parodies, and has asked video sites to remove many of them. On April 21, 2010, the producers initiated a massive removal of parody videos on YouTube. However, there has been a resurgence of the videos on the site since the mass removal. On July 28, 2010, Constantin responded by issuing DMCA takedown notices on videos which had countered the blocking of the videos using a Fair Use argument.
As of October 2010, Youtube no longer blocks any Downfall-derived parodies, and is now placing ads on some of them. This was seen by many as a sign of relief, ending the cat-and-mouse game that involved parodists and Constantin Film.
Corynne McSherry, an attorney specializing in intellectual property and free speech issues for the Electronic Frontier Foundation, stated "All the [Downfall parody videos] that I've seen are very strong Fair Use cases and so they're not infringing, and they shouldn't be taken down."
Για όσους δεν θέλουν να διαβάζουν κατεβατά, μια σύνοψη από τους ιντερνετικούς ιολόγους τού knowyourmeme.com:

Ιδού το πόνημα που ξεκίνησε τη μανία:

Hitler gets Banned from Xbox Live

και μια άλλη σκηνή, που μας αφορά ;):

Global Meltdown: Deutsche Bank - Part V (From Greece With Love)

Δεν θα προσθέσω άλλα· παρά τις κινήσεις τής Constantin Film, το γιουτιούμπ προβάλλει ακόμα χιλιάδες παραλλαγές.

Εδώ προκύπτει ένα πολυσυζητημένο θέμα: πότε ένα έργο παύει να αποτελεί αποκλειστικά ιδιοκτησία των δημιουργών του (ιδίως σ' αυτή την περίπτωση που ο σκηνοθέτης δήλωσε ενθουσιασμένος με τη χρήση των αποσπασμάτων) και γίνεται κτήμα όλου του κόσμου, μέρος της παγκόσμιας διαδικτυακής κουλτούρας;

Στη Λεξιλογία έχουν αναρτηθεί κατά καιρούς διάφορες εκδοχές, εδώ από το Ράδιο Αρβύλα για τη Μονή Βατοπεδίου, εδώ η άποψη του "πρωταγωνιστή" για τις παρωδίες (μεταμιμίδιο; ) κι εδώ μια που αναφέρει και τη Λεξιλογία καθώς και διακεκριμένα μέλη της (you know who you are, όπως λέει και ο ednorton εκεί). Δυστυχώς, αυτή η τελευταία έπεσε θύμα της εκστρατείας της Constantin Film στο γιουτιούμπ. Έφαγα τον κόσμο να τη βρω εκεί, αλλά τζίφος. Αν κάποιος γνωρίζει πού μπορούμε να την ξαναδούμε, θα του χρωστάμε χάρη. :)

Δεν άργησαν βέβαια να εμφανιστούν κι άλλες παρόμοιες απόπειρες, που χρησιμοποιούν αποσπάσματα από άλλες ταινίες, από τις οποίες διάλεξα δύο.
Μία με τον "πατερούλη" Γιόζεφ που θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη, συνωμοτώντας με τα στελέχη της Constantin Film (με μια σεκάνς από την τηλεοπτική μίνι σειρά του BBC, WWII: Behind Closed Doors, με τον Αλεξέι Πετρένκο στον ρόλο του Στάλιν):

και μία από τις πιο πρόσφατες, με αποσπάσματα από την καναδέζικη τηλεταινία Hitler: The Rise of Evil με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Καρλάιλ (και τον Πίτερ Ο'Τουλ ως φον Χίντενμπουργκ κι αρκετούς άλλους γνωστούς ηθοποιούς), όπου ο μέγας παράφρων αναλαμβάνει να σώσει την Ιρλανδία από την κρίση (στη σελίδα του γιουτιούμπ, υπάρχουν κάμποσα επεξηγηματικά σχόλια για πολλούς όρους και αναφορές στην τρέχουσα ιρλανδική επικαιρότητα):

Next!

Last edited:
Καλησπέρα και καλή χρονιά με την ευκαιρία.

Πριν από αρκετό καιρό, έπεσε στα χέρια μας η ομιλία της Susan Blackmore από το TED, με τίτλο: ...on memes and "temes" που ίσως σας ενδιαφέρει. "Temes", απέδωσε η ομιλήτρια αυτό που εσείς εδώ ονομάζετε -πολύ πετυχημένα κατά τη γνώμη μου-, "ιστομιμίδια".

Για να είμαι λίγο περισσότερο εντός θέματος, αξίζει κανείς να ρίξει μια ματιά στην ιστορία του logo 31 που θεωρήθηκε από πολλούς το πρώτο ελληνικό ιστομιμίδιο, λόγω των αλυσιδωτών αντιδράσεων που προκάλεσε: http://www.freeweird.com/2010/10/logo31-twitter-onned.html
(το link είναι ενδεικτικό, η ιστορία κυκλοφορεί σε χιλιάδες παραλλαγές στο διαδίκτυο).

daeman

Administrator
Staff member
[...]
Στη Λεξιλογία έχουν αναρτηθεί κατά καιρούς διάφορες εκδοχές, εδώ από το Ράδιο Αρβύλα για τη Μονή Βατοπεδίου, εδώ η άποψη του "πρωταγωνιστή" για τις παρωδίες (μεταμιμίδιο; ) κι εδώ μια που αναφέρει και τη Λεξιλογία καθώς και διακεκριμένα μέλη της (you know who you are, όπως λέει και ο ednorton εκεί). Δυστυχώς, αυτή η τελευταία έπεσε θύμα της εκστρατείας της Constantin Film στο γιουτιούμπ. Έφαγα τον κόσμο να τη βρω εκεί, αλλά τζίφος. Αν κάποιος γνωρίζει πού μπορούμε να την ξαναδούμε, θα του χρωστάμε χάρη. :)
[...]

Η εκδοχή που αναφέρω αποπάνω βρίσκεται στο vimeo, όπως μας πληροφορεί ο Stazybo Horn:
Το κλιπ και αλλού, με
ή
ενσωματωμένους υπότιτλους, χωρίς, ωστόσο, επισημειώσεις.

Τα αντίστοιχα αντικλείδια είναι τρισχιλιετής και trisxilieths

Ευχαριστούμε για την ευγενική χορηγία και αναμένουμε την αίτηση χάριτος το αίτημά του για τη σχετική αντίχαρη ώστε να κλείσει ο ισολογισμός. Δημιουργικοί στα πάντα, εκτός από τη λογιστική. :-\

SOrry, αλλά δεν κρατήθηκα: Ζω για τη στιγμή που θα σηκωθεί ο Δεν-νομίζω-Τάκης και ο Έλα-Αλέκος και θα αρχίσουν τα σκαμπίλια :eek: :eek: :rolleyes: :p

Cadmian

SOrry, αλλά δεν κρατήθηκα: Ζω για τη στιγμή που θα σηκωθεί ο Δεν-νομίζω-Τάκης και ο Έλα-Αλέκος και θα αρχίσουν τα σκαμπίλια :eek: :eek: :rolleyes: :p

Θα κάνουν συμμαχία με την Κούλα και θ'αρχίσουν να σκορπούν τον τρόμο αλά Ζουγκλάκο εποχής Καθαρμάτων :D

Θα κάνουν συμμαχία με την Κούλα και θ'αρχίσουν να σκορπούν τον τρόμο αλά Ζουγκλάκο εποχής Καθαρμάτων :D

χαχαχαχαχα!!

κάπως έτσι δηλαδή;;

Cadmian

Όλι, η ιδέα σου χρήζει περαιτέρω ανάπτυξης και επεξεργασίας.

Έτσι, ο Αλέκος, ο Τάκης και η Κούλα μπαίνουν σ' ένα μαγαζί και...

Το κόβω εδώ, η καΐλα έχει κι ένα όριο...

Zazula

Administrator
Staff member
Όχι που ο Χίτλερ θ' άφηνε ασχολίαστα τα σαββατιάτικα γαυροκαμώματα: :p

nickel

Administrator
Staff member
Ζένγκα ζένγκα (Zenga Zenga, «από σοκάκι σε σοκάκι»)

A YouTube music video mocking Libya's defiant leader, Muammar Gaddafi, has become a huge hit in the Arab world.

The video, "Zenga Zenga," was made by Israeli music journalist and blogger Noy Alooshe. It uses modified music from "Hey Baby," a song by American rappers Pitbull and T-Pain. Words from Gaddafi's televised speech have replaced the lyrics, reports Reuters.

The video shows repetitious clips of Gaddafi from his televised speech on a balcony in Tripoli last week in which he vowed to die a martyr for the country and encouraged Libyans to go into the streets and attack anti-government demonstrators.

"When I saw Gaddafi speaking it struck me that his cadence and his movements were perfect for a clip. It was so musical," Alooshe told Reuters.

Libyans use for word "zenga" for small neighborhood. This word stood out for Alooshe as he watched Gaddafi's speech.

In the video, Gaddafi raps that he will clean Libya “inch by inch, house by house, room by room, alley by alley.”

http://www.globalpost.com/dispatch/...0301/zenga-zenga-youtube-gaddafi-video-israel

Επίσης:
Zenga Zenga is an auto-tuned song and viral YouTube video that parodies Libyan ruler Muammar Gaddafi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zenga_Zenga
http://edition.cnn.com/TRANSCRIPTS/1102/28/sitroom.02.html

Αυτό κι αν είναι μιμίδιο.

Zazula

Administrator
Staff member
this looks shopped: http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?7235-φωτοσοπιά&p=102286&viewfull=1#post102286

Zazula

Administrator
Staff member
Είναι δεκατριάχρονη, έχει πάνω από εκατόν δύο εκατομμύρια θεάσεις (μέσα σε έναν μόλις μήνα!!!), με πάνω από δύο εκατομμύρια dislike. Το τραγούδι της είναι για πολλούς το χειρότερο του κόσμου. Έγινε αιτία να μπει η (κοινότατη, κατά τ' άλλα) λέξη Friday στο urbandictionary με νέα σημασία ("η ενοχλητικότερη μέρα τής βδομάδας"), καταφέρνοντας έτσι μέσα σε μια στιγμή να ανατρέψει πεποιθήσεις δεκαετιών (βλ. TGIF). Ladies and gentlemen, meet Rebecca Black! :)

Last edited:

Zazula

Administrator
Staff member
Το έφερα λοιπόν κι εγώ εδώ (από εκεί), τέτοιος χαμός που γίνεται τελικά.