Page 3 of 15 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LastLast

Thread: Αποφθέγματα - Αποφεύγματα: Το είπε... Δεν το είπε...

"Whenever I hear the word 'culture' I reach for my revolver."
    Όταν ακούω τη λέξη κουλτούρα, τραβάω το πιστόλι μου.

Σχετικά με το απόφθεγμα, από τη Wikipedia:

"Whenever I hear the word 'culture' I reach for my revolver."
    • The actual quote is "Wenn ich Kultur höre ... entsichere ich meinen Browning!" This translates as: "Whenever I hear [the word] 'culture'... I remove the safety from my Browning!"
    • This quote is often mistakenly attributed to leading Nazi Hermann Goering, or occasionally to Julius Streicher, a lower-ranking Nazi. This misattribution may date from the famous Frank Capra documentaries (Why We Fight) shown to American troops before shipping out.
    • In fact, it is a line uttered by the character Thiemann in Act 1, Scene 1 of the play Schlageter, written by Hanns Johst. The association with Nazism is appropriate, as the play was first performed in April 1933, in honor of Hitler's birthday.
    • Baldur von Schirach, head of the Hitlerjugend, delivered this sentence in a public speech, circa 1938. A footage of the scene, with von Schirach actually drawing his gun, appears in Frederic Rossif's documentary "from Nurnberg to Nurnberg".
    • Notes: It is possible that this is actually a rather more felicitous phrase in translation than it is in the original. Both the original German and this English translation were juxtaposed by Howard Thomas in his review of an article by Nicholas H. Battey in the Journal of Experimental Biology, December 2002, as "the famous words of Hanns Johst: 'Wenn ich Kultur höre ... entsichere ich meinen Browning' – 'Whenever I hear the word culture, I reach for my revolver.'"
    • The phrase itself may be a play on words as the word Browning may refer to both a pistol and the English poet Robert Browning.
    • Additionally it should be noted that a Browning (most likely the M1935 High-Power) is not a revolver, but a magazine-fed semi-automatic pistol. However, at the time the word "Browning" was used to refer to any pistol, much as "Colt" is used for any revolver in westerns

http://en.wikiquote.org/wiki/List_of_misquotations

Περισσότερα, στο σημερινό του Σαραντάκου:
    Όταν ακούει τη λέξη κουλτούρα, τραβάει το πιστόλι του
    Μένω ΕυρώπηΣύγκρουση ιδεών, όχι βία και μισαλλοδοξία: δεν οδηγούν πουθενά. (Λ. Κύρκος)Αριστεία, ρε!
    ΕΝΑ ΝΗΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΑΝΙΑ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ. Staying hungry, staying foolish. Το διαδίκτυο βλάπτει όταν δεν σκέφτεσαι.

Αυτό εδώ, το λινκάραμε; Quote Investigator

Και με του Einstein τα non-quotes γράφεις βιβλίο.
    Οι μεταφραστές είναι σαν νίντζα: αν τους αντιληφθείς, δεν είναι καλοί. -Ετγκάρ Κέρετ

My website: Translations Traducciones Μεταφράσεις

Quote Originally Posted by Ρεσβάνης View Post
    Κάτι περισσότερο από έγκλημα: Λάθος.
    Το γαλλικό αποδίδεται λανθασμένο στον Ταλεϊράνδο. Από το Wikiquote:

C'est pire qu'un crime, c'est une faute.
    It is worse than a crime, it is a mistake.
    Reaction to the 1804 drumhead trial and execution of Louis Antoine de Bourbon, Duke of Enghien, on orders of Napoleon. Actually said by either Antoine Boulay de la Meurthe, legislative deputy from Meurthe (according to the Oxford Dictionary of Quotations) or Joseph Fouché, Napoleon's chief of police (according to John Bartlett, Familiar Quotations, 10th ed. (1919).

https://en.wikiquote.org/wiki/Charle...-P%C3%A9rigord
    Μένω ΕυρώπηΣύγκρουση ιδεών, όχι βία και μισαλλοδοξία: δεν οδηγούν πουθενά. (Λ. Κύρκος)Αριστεία, ρε!
    ΕΝΑ ΝΗΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΑΝΙΑ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ. Staying hungry, staying foolish. Το διαδίκτυο βλάπτει όταν δεν σκέφτεσαι.

Dorothy Parker tells me of the last time she encountered playwright Clare Boothe. The two ladies were trying to get out of a doorway at the same time. Clare drew back and cracked, “Age before beauty, Miss Parker.” As Dotty swept out, she turned to the other guests and said. “Pearls before swine.”

Δεν είναι βεβαιωμένο πώς και πότε ειπώθηκε, ή αν είναι εφεύρημα, πάντως η διαδικτυακή στήλη Quote Investigator το ερευνά εξαντλητικά.
    http://quoteinvestigator.com/2011/06...-before-swine/
    Άλλο πληροφορία, άλλο γνώση· άλλο βία, άλλο δύναμη.

Η έμπνευση δεν είναι παρά αέρια που παράγονται στα έντερα, αλλά αντί να αποβληθούν διά της γνωστής οδού καταλήγουν στον εγκέφαλο. Δεν είναι δικό μου αυτό. Το είπε ο Εμμανουήλ Καντ.

Αυτό ισχυρίστηκε χτες ο Στ. Κασιμάτης στην Καθημερινή. Βέβαια, ο Καντ δεν έδωσε αυτόν ακριβώς τον ορισμό της έμπνευσης. Είπε ότι κάποιες εμπνεύσεις έχουν τέτοια προέλευση:

Στο πρωτότυπο (Träume eines Geistersehers, erläutert durch Träume der Metaphysik – Κεφ. 5):
    Der scharfsichtige Hudibras hätte uns allein das Räthsel auflösen können, denn nach seiner Meinung: wenn ein hypochondrischer Wind in den Eingeweiden tobt, so kommt es darauf an, welche Richtung er nimmt, geht er abwärts, so wird ein F–, steigt er aber aufwärts, so ist es eine Erscheinung oder eine heilige Eingebung.
    http://gutenberg.spiegel.de/buch/6452/5

Και από την αγγλική πηγή μου (διαβάστε εκεί και τη συνέχεια, τι έγραψε ο Κίρκεγκορ για τον Λούθηρο):

This involves a vulgar joke made by Kant. Having at length demolished the pretensions of the mystic and visionary Emanuel Swedenborg, and with him the metaphysicians..., Kant applies to the whole lot of them the judgment of "sharpsighted" Hudibras. They are, he concludes, the sort of hypochondriacs for whom, when they have wind in their intestine, everything depends on the direction it takes: “If it goes downward,” Kant writes, “it becomes a f__. If it goes up, it becomes a vision or holy inspiration.”

Η μοναδική εφαρμογή αυτής της καντιανής έμπνευσης στη σημερινή γλώσσα:
    http://www.urbandictionary.com/defin...n%27%20it%20in

Quote Originally Posted by nickel View Post
    Η μοναδική εφαρμογή αυτής της καντιανής έμπνευσης στη σημερινή γλώσσα:
    http://www.urbandictionary.com/defin...din' it in
    Σχετικό:

Quote Originally Posted by daeman View Post
    Noel Coward
    (1899-1973):
    'Never trust a man with short legs… his brain’s too near his bottom.'
    Μόνο που λογικά θα έπρεπε να είναι with a short torso, αφού τα πόδια δεν συμμετέχουν στον υπολογισμό της εν λόγω απόστασης.
    Θεωρητικά, θεωρία και πράξη είναι το ίδιο πράγμα. Στην πράξη, όμως, διαφέρουν.
    When this you see, remember me and bear me in your mind, let all the world say what they may, speak of me as you find.

Brevity is the sister of talent = Η συντομία είναι αδελφή του ταλέντου (Άντον Πάβλοβιτς Τσέχοφ)
    Wer die Wahrheit nicht weiß, der ist bloß ein Dummkopf. Aber wer sie weiß, und sie eine Lüge nennt, der ist ein Verbrecher!
    We base decisions on facts, not superstition, not what our ideology tells us but rather what we can observe

δεῖ δὲ χρημάτων, καὶ ἄνευ τούτων οὐδὲν ἔστι γενέσθαι τῶν δεόντων
    Η Ελλάδα είναι Ευρώπη, η Ευρώπη είναι Ελλάδα!

Μερικά αποφεύγματα συγκεντρωμένα, 50 για την ακρίβεια, από το Mental Floss, 50 Common Misquotations:

"And Henry David Thoreau never said, 'Go confidently in the direction of your dreams. Live the life you've imagined!', because Henry David Thoreau never said anything in 13 words what could be said in 80." If only they were 13; they're 14.

Κουιζάκι: πόσα από αυτά τα 50 έχουμε στη Λεξιλογία και πού;
    Θεωρητικά, θεωρία και πράξη είναι το ίδιο πράγμα. Στην πράξη, όμως, διαφέρουν.
    When this you see, remember me and bear me in your mind, let all the world say what they may, speak of me as you find.

For sale: baby shoes, never worn

Αποδίδεται στον Χεμινγουέι, αλλά έχει αμφισβητηθεί. Ενδεικτικά:

http://en.wikipedia.org/wiki/For_sal...es,_never_worn
    http://quoteinvestigator.com/2013/01/28/baby-shoes/ <--- πολύ καλή πηγή γενικότερα
    «Ευλογημένη είναι η ώρα που συναντάμε έναν ποιητή. Ο ποιητής είναι αδελφός του δερβίση.
    Δεν κατέχει ούτε ονόματα ούτε επίγεια αγαθά, αλλά ενώ εμείς οι δύστυχοι προσπαθούμε
    ν’ αποκτήσουμε δόξα, δύναμη, κοσμήματα και θησαυρούς, εκείνος στέκεται στο ύψος του».
    Αντίο κύριε καθηγητά...

Σε άρθρο με τίτλο «Η Αριστερά και ο Κλιντ» θα έλεγα ότι θα πρέπει να προσέχουμε περισσότερο τα τσιτάτα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον Κλιντ, αν και αντιλαμβάνομαι την επιθυμία της συντάκτριας να μην καταφύγει σε βωμολοχίες. Πώς να το καταφέρεις όμως αυτό όταν έχεις να κάνεις με τον Βρόμικο Χάρι.

Γράφει η Ξ.Κ.:
    Κάθε αριστερό γκρουπούσκουλο, κάθε προσωπικότητα του προοδευτικού χώρου και του φιλελεύθερου Κέντρου φρόντισε να προβάλει ενστάσεις και σχόλια. Γιατί, όπως εύστοχα έχει διαπιστώσει ο Κλιντ Ιστγουντ, «όλοι έχουν από μία άποψη, ενώ των άλλων τους βρωμάει».
    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_a...10/2013_523522

Δυστυχώς θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε μερικά πράγματα σε σχέση με το κλασικό τσιτάτο. Η γενική ιδέα ότι «όλοι έχουν από μία άποψη» ανήκει στον επιθεωρητή Κάλαχαν (γνωστό και σαν Ντέρτι Χάρι) και όχι στον ηθοποιό που τον υποδύθηκε, τον Κλιντ Ίστγουντ. Επίσης, ο Ντέρτι Χάρι δεν το έθεσε τόσο ευγενικά. Είπε (στην ταινία Στοίχημα θανάτου (The Dead Pool) τού 1988): «Well, opinions are like assholes. Everybody has one». Δηλαδή: «Οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες: ο καθένας έχει από μία». (Ή: «... όλοι έχουν από μία».)
    http://www.imdb.com/title/tt0094963/quotes
    http://www.slang.gr/lemma/show/kolotrupida_3072

Η επιμήκυνση έγινε στην ταινία του 1995 Πίσω στο σπίτι για τις διακοπές (Home for the Holidays), όπου ο Charles Durning στο ρόλο του Henry Larson λέει (στο 54:40):
    Well, opinions are like assholes, honey. Everybody's got one and everybody thinks everybody else’s stinks.
    http://www.youtube.com/watch?v=UvElrGvDzpw

Τη βωμολοχία δεν τη γλιτώνουμε:
    «Οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες: όλοι έχουμε από μία και όλων των άλλων μάς βρομάνε».

Page 3 of 15 FirstFirst 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LastLast