Τι πτώση βάζουμε μετά από «περισσότερους από» + αριθμητικό;

NicholasVOLVO

New member
Γεια σας!

Ποιο από τα δύο είναι σωστό?

...αποφεύχθηκε η έκλυση στο περιβάλλον περισσότερων από 150.000 τόνους CO2

ή

...αποφεύχθηκε η έκλυση στο περιβάλλον περισσότερων από 150.000 τόνων CO2

Θωρώ ότι η έκλυση με γενική εξυπηρετήθηκε από το "περισσότερων" άρα το σωστό είναι "τόνους". Ή κάνω λάθος και πρέπει να είναι και τα δύο σε γενική?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
(τι ωραίο πράγμα η γλώσσα, αν και είμαι μηχανικός)
 

nickel

Administrator
Staff member
Γνωστή σπαζοκεφαλιά και δεν θυμάμαι καν τη σωστή απάντηση (αν υπάρχει). Βασικά, βρίσκουμε παντού και τις δύο περιπτώσεις στους διάφορους φορείς (εκτός από τα λεξικά, που αποφεύγουν τα σχετικά παραδείγματα :-) ).

Π.χ. σε κείμενα της ΕΕ:

Η δήθεν ρουμανική καταγωγή των περισσοτέρων από τους 375 αυτούς τόνους ενισχύθηκε από τεκμηριωμένες αποδείξεις,

αντικατάσταση περισσότερων από 5 000 τόνους αποθεμάτων σκληρού και μαλακού σίτου

είχε ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση περισσότερων από 80.000 τόνων καυσίμου

την κατάσχεση περισσότερων από 100 τόνων κοκαΐνης και 300 τόνων κάνναβης

για θαλάσσια μεταφορά περισσότερων από 300 τόνων ιατρικών και άλλων εφοδίων

με σκοπό την παραλαβή και τη διανομή περισσοτέρων από 130 000 τόνων τροφίμων σε επιλεγμένους δικαιούχους



Αν βάλεις οριστικό άρθρο, τότε:

...αποφεύχθηκε η έκλυση στο περιβάλλον περισσότερων από τους 150.000 τόνους CO2 που προέβλεπε η μελέτη

Από την άλλη, κάνε σύγκριση:

"περισσότεροι από * ανθρώπους" site:eur-lex.europa.eu > 8 ευρήματα
https://www.google.com/search?clien...τεροι+από+*+ανθρώπους"+site:eur-lex.europa.eu

"περισσότεροι από * άνθρωποι" site:eur-lex.europa.eu > 2.500+ ευρήματα
https://www.google.com/search?clien...ότεροι+από+*+άνθρωποι"+site:eur-lex.europa.eu
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Αφού υπάρχει το από και το από στη σύγκριση ακολουθείται κανονικά από αιτιατική (ή ονομαστική) και εδώ η σύνταξη δεν χρειάζεται γενική όπως π.χ. στο μεγαλύτερο από των άλλων, τότε: