metafrasi banner

suggestive

Με την έννοια απλώς του "προτείνω".

Tending to suggest an idea.
"there were various suggestive pieces of evidence"

Η φράση που έχω εγώ είναι:

... my answers are suggestive and partial, not definitive or comprehensive

Οι απαντήσεις μου έχουν χαρακτήρα πρότασης και είναι μερικές, όχι οριστικές ούτε ολοκληρωμενες.

Υπάρχει κάποια μονολεκτική απόδοση για κάτι που προτείνει;

(καλησπέρα σε όλους)

nickel

Administrator
Staff member
Καλησπέρα!

Συνήθως για το suggestive θα διάλεγα ανάμεσα σε «υπαινικτικός» και «υποδηλωτικός» (allusive).

Για το δικό σου (my answers are suggestive and partial, not definitive or comprehensive) θα πρότεινα:
οι απαντήσεις μου είναι υπαινικτικές και ανολοκλήρωτες, όχι οριστικές ή πλήρεις

Υπαινίσσονται πράγματα, αλλά δεν τα λένε με το νι και με το σίγμα.

Καλημσπέρα!

Ευχαριστώ, Νικ.

Μου φάνηκε ότι δεν ταιριάζει το "υπαινίσσομαι", επειδή "υπαινίσσεται" ότι αυτός που μιλάει κατέχει όλη τη γνώση αλλά επιλέγει να πει τα μισά.

Γι' αυτό πήγα προς το "προτείνω" εδώ.

Από ΜΗΛΝΕΓ:
Εκφράζω λεκτικά κτ με έμμεσο, συγκαλυμμένο τρόπο ή με συγκαλυμμένο τρόπο και πλάγιο, έμμεσο λέω ότι
(πρβ. μουρμουρίζω) (ΣΥΝ υπονοώ, εξυπονοώ, υποδηλώνω, αφήνω να εννοηθεί, κάνω νύξη, πετάω σπόντες, ΑΝΤ διαρρήδην δηλώνω, λέω, μιλάω ξεκάθαρα (καθαρά, ντόμπρα, στα ίσα))

Τι λέτε;

pontios

Το ισοδύναμο του “guiding answers” θα ταίριαζε εδω;

καθοδηγητικές απαντήσεις;

Οι απαντήσεις μου είναι καθοδηγητικές...

...sketchy answers that help guide the way, suggest/indicate ideas (only) and promote/develop thinking.

nickel

Administrator
Staff member
Αυτό που λέει η antongoun είναι ότι το suggestive εδώ σημαίνει «a mere suggestion», «what I suggest may be the answer», άρα δεν κάνουν οι προτάσεις μας, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ και κάτι που να είναι μονολεκτικό και λίγο αντίθετο του «definitive».

Σκέφτηκα μήπως το αντιμετώπιζα ως συνώνυμο του "tentative" εδώ, δλδ "δοκιμαστικές", "προσωρινές"... Πιο πολύ το πρώτο. Δεν είμαι σίγουρη.

(Κρίμα να μην έχουμε μία λέξη που να σημαίνει απλώς "αυτός, -ή, -ό που προτείνει".)

pontios

Αυτό που λέει η antongoun είναι ότι το suggestive εδώ σημαίνει «a mere suggestion», «what I suggest may be the answer», άρα δεν κάνουν οι προτάσεις μας, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ και κάτι που να είναι μονολεκτικό και λίγο αντίθετο του «definitive».

Yes ...
Suggestive could mean that the answers are inconclusive and need to be fully tested and proven before they can be relied on ... they may only be tentative at this stage.
So suggestive here could mean “tentative” (as antongoun has posted above) and even “unreliable/not to be relied on” ... we need the full context.

(I initially thought suggestive meant “point in the right direction/provide some clues/guidance” to the recipient who’ll need to work it out for themselves).

pontios

Μήπως μας κάνει το ενδεικτικές;

You could be onto something?
If the context is medical ... (and it could be here?)

What does suggestive mean in medical terms?
2. Indicative. Said of certain signs, symptoms or laboratory findings that point toward, but do not completely affirm, a diagnosis. Medical Dictionary, © 2009 Farlex and Partners.

ενδεικτικές απαντήσεις ... I see there's quite a few results - I'm not sure how many of these are medical references.

On the other hand ... ενδεικτικές απαντήσεις .. could also mean "typical answers" (I'm not sure)?

nickel

Administrator
Staff member
Φοβάμαι ότι το «ενδεικτικές» όπως και το «υπαινικτικές» σκοντάφτουν πάνω στο πρόβλημα που υπέδειξε η ερωτώσα — ότι ο συγγραφέας γνωρίζει τις απαντήσεις αλλά για κάποιο λόγο δεν μας τις λέει — είτε τις υπαινίσσεται είτε τις... δειγματίζει.

Επειδή και το «εισηγητικές» δεν θα βοηθούσε πολύ, εγώ προτιμώ την απλή περιφραστική διατύπωση με την οποία ξεκίνησε η antongoun:

Οι απαντήσεις μου έχουν χαρακτήρα πρότασης και είναι...

pontios

Λαμβάνοντας όλα υπόψη, νομίζω το suggestive εδω σημαίνει κατι σαν το .. a teasing/tantalising look/taste, a tasty morsel, a quick glimpse - i.e, offer just enough to arouse interest but not enough to satisfy.

The suggestive answers offer just a teasing amount of information that will leave you wanting more ... they are not meant to be comprehensive.

pontios

I think “suggestive” answers here is almost like “cheat sheet” answers ... which is a sheet/document with concise answers for quick reference and to aid one’s memory .... suggest here = give the idea, nudge one’s memory, etc.. suggestive = reminding of, helping bring to mind, etc..
στα ελληνικά, ψάξε γύρευε τώρα.

pontios

yes, don't worry. Just thinking of different possibilities. A nice part of translating. :)

ξέφυγα, πάντως (Ι got carried away).
Ο nickel είχε δίκιο - αυτό που ψάχνουμε είναι περίπου το αντίθετο του "definitive" ..

a suggestive result/finding .... is a result/finding that seems to show or suggest something..

suggestive answers =. απαντήσεις που φαίνονται να δείχνουν...

nickel

Administrator
Staff member
Στο Concise History of Greece ο Richard Clogg γράφει:

Moreover, throughout the period of the Tourkokratia, the klefts afforded a visible and suggestive example of pre-nationalist armed resistance to the Turks. The klefts were essentially bandits whose depredations were directed against Greeks and Turks alike. But their attacks on such visible symbols of Ottoman power as tax collectors led to their being seen in the popular imagination as the defenders of the oppressed Greek raya against their Muslim overlords and to their being credited with almost superhuman powers of bravery and endurance. In an effort to control brigandage, and to ensure the safety of the mountain passes that were essential for the maintenance of trade and imperial communications, the Ottomans established Christian militia forces known as armatoloi. (σελίδα 15)

Rigas’ endeavours may have had no practical outcome but nonetheless they thoroughly alarmed both the Ottoman authorities and the hierarchy of the Orthodox Church, coinciding as they did with the occupation by the French, with all the panoply of ‘revolutionary liberation’, of the Ionian islands in 1797. This, combined with Bonaparte’s invasion of Egypt, nominally a part of the Ottoman Empire, in the following year, 1798, brought the godless and seditious doctrines of the French Revolution to the very borders of the Empire. The Serbian revolt of 1804, initially a reaction against intolerable oppression by the janissaries but gradually acquiring the character of a national uprising, was an encouraging demonstration of Ottoman vulnerability which was seized upon by the anonymous author of the Hellenic Nomarchy (1806), the most remarkable political tract of the independence period. When the Ionian islands, as part of the settlement at the Congress of Vienna, were in 1815 established as a nominally independent state, under British protection, they afforded a suggestive example of an area of Greek territory not under Ottoman rule. (σελίδα 29)

Οι αποδόσεις του suggestive στην τρίτη ελληνική έκδοση είναι:

...οι κλέφτες αποτελούσαν ορατό και εύγλωττο παράδειγμα της προεπαναστατικής ένοπλης αντίστασης κατά των Τούρκων

...αποτέλεσαν ένα ενδεικτικό παράδειγμα περιοχής επί ελληνικού εδάφους...

pontios

... έχει και αυτή την έννοια που μπορεί να ταιριάζει εδώ (that's what it's so confusing here - and why I can't decide);

suggestive
adjective
that suggests; referring to other thoughts, persons, etc.:
a suggestive critical essay.
evocative; presented partially rather than in detail.

So suggestive answers could be answers that are deliberately presented in a concise and partial manner, so that they only hint at or suggest the complete answer (so that the recipient would then need to fill in the rest of the details in their mind and work it out for themselves).

nickel

Administrator
Staff member
Καλημέρα. Δεν έχει και αυτή τη σημασία. Αυτή είναι η κύρια σημασία της λέξης, που αναφέραμε από την αρχή, που αποδίδεται με τα «υπαινικτικός» και «υποδηλωτικός». Και είπαμε ότι δεν κάνει στην antogoun επειδή δεν θέλει να θεωρηθεί ότι ο συγγραφέας έχει κάπου «the complete answer». His answers are only served as suggestions. Ο συγγραφέας δεν κρύβει κάπου πληρέστερες και ακριβείς απαντήσεις, απλώς δέχεται ότι οι σωστές απαντήσεις μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές. Αυτός υποβάλλει «προτάσεις». Ας μην το βασανίσουμε άλλο γιατί θα του αφήσουμε ουλές... :-)