Θα χρησιμοποιούσατε στη δουλειά σας έναν νεολογισμό σαν το "ηλεμήνυμα";

Θα χρησιμοποιούσατε στη δουλειά σας έναν νεολογισμό σαν το "ηλεμήνυμα";

  • Ναι

    Votes: 9 23.1%
  • Όχι

    Votes: 9 23.1%
  • Τον έχω ήδη χρησιμοποιήσει

    Votes: 9 23.1%
  • Θα περιμένω πρώτα να καθιερωθεί και μετά.

    Votes: 12 30.8%

  • Total voters
    39
Με αφορμή το ηλεμήνυμα, αναρωτήθηκα οι περισσότεροι επαγγελματίες μεταφραστές πόσο ανοιχτοί είναι στην καινοτομία και πόσο γρήγορα και εύκολα θα υιοθετούσαν έναν νεολογισμό.
 
Είμαι καθηγητής Πληροφορικής. Ήδη όταν το θέμα μας είναι το διαδίκτυο, εξηγώ στην τάξη πως για συντομία αντί για "μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου" θα λέω ηλεμήνυμα κι αντί για "ηλεκτρονικό ταχυδρομείο" ηλεταχυδρομείο.

Αυτό το κάνω όχι απαραίτητα για να περάσω με το ζόρι τον νεολογισμό στους μαθητές αλλά για να απεγκλωβίσω τον εαυτό μου από τα μακρινάρια όπως αντίστοιχα αντί για τρία ντάμπλγιου λέω το πολύ πιο εύκολο βεβεβέ.

Βέβαια πάντοτε εξηγώ πρώτα στους μαθητές τις ορολογίες ώστε να μπορούν να με παρακολουθήσουν.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Καλημέρα. Καλή ιδέα για σφυγμομέτρηση! :)

Δυστυχώς ψήφισα όχι επειδή η δουλειά μου συνοδεύεται από δεσμευτικά γλωσσικά πρότυπα (κι εδώ θα με διευκόλυνε μια διατύπωση της ερώτησης ως Θα χρησιμοποιούσατε στη δουλειά σας «αν επιτρέπεται /αν μπορείτε» έναν νεολογισμό σαν το "ηλεμήνυμα");

Και αυτό επειδή δεν είμαι μόνο υπέρ της χρήσης αλλά και υπέρ της ανακάλυψης, διατύπωσης, καλλιέργειας κλπ νεολογισμών. Δεν αποφασίζω όμως μόνος μου, πρέπει να το κουβεντιάζω... :eek:
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
αντί για τρία ντάμπλγιου λέω το πολύ πιο εύκολο βεβεβέ.

Τι δεν το λέτε έτσι κι αλλιώς βεβεβε; :) Μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι η μικρή μειοψηφία που έχουμε τα γερμανικά πρώτη ξἐνη γλώσσα μας, έτσι το λέγαμε πάντοτε.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι η μικρή μειοψηφία που έχουμε τα γερμανικά πρώτη ξἐνη γλώσσα μας, έτσι το λέγαμε πάντοτε.