Τον Ιούνιο του 2008, την προ Κρίσης εποχή, είχε ανεβεί στο Μέγαρο Μουσικής σε τρεις συνέχειες το Περίπτερο με τις Παιωνίες, πολύ γνωστή κινεζική όπερα Kunqu που στην πλήρη ανάπτυξή της περιλαμβάνει 55 πράξεις (
πρέπει να ήταν η διασκευή τού [όχι "τής", εφόσον τουλάχιστον πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο] Wang Shiyu στο
λήμμα της Wikipedia).
Εδώ βιντεοσκοπημένο το ανέβασμά της από το Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης σε 70λεπτη διασκευή από τον γνωστό συνθέτη Tan Dun· ακούγεται και δική του μουσική.
Η πλοκή της διασκευής που είχα δει τότε ήταν φτωχή, αφού και πάλι είχε απομονωθεί η ερωτική ιστορία, η δε λύση της, όπως λέει και το λήμμα της Wikipedia, απογοητευτική, χωρίς καμιά δραματική κορύφωση κλπ. (σαν εκσπερμάτωση χωρίς ηδονή ένα πράμα). Ωστόσο, πέρα από τη μουσική, που σε άλλους αρέσει και για άλλους (τους περισσότερους, συμπεριλαμβανομένων των νέων, τουλάχιστον, Κινέζων) αποτελεί μαρτύριο, η ποίηση των στίχων ήταν κάτι το εκπληκτικό. Στην παρούσα 70λεπτη διασκευή δεν μπορώ να πω ότι το είδα αυτό, με εξαίρεση δυο-τρεις στίχους στην πράξη του ονείρου, που βέβαια είναι από τις κορυφαίες έτσι κι αλλιώς, όπως λέει η Wiki. Ωστόσο εγώ θυμάμαι πολλά άλλα κομμάτια εκθαμβωτικού λυρισμού στην εννιάωρη συνολικά διασκευή του 2008:
The Peony Pavilion is distinguished particularly by the play's highly refined and subtle lyrics and is hailed as another height in Chinese literature. Aided by the then newly developed Kun music, the lyrical proses of the Peony Pavilion weave a fabric of nuances and metaphors that elegantly transgresses the divide between the beauty of nature and man's inner cosmos of emotions and desires. Through the lights and shadows of its lyrical fabric transpire a ravishing sensitivity and intoxicating effeteness and, almost antithetically, a persistent tone of youthful optimism. The magic of the play's language quickly carries the audience to a unique experience of literary and musical pleasure. The Peony Pavilion is a banquet of metaphors, a dance of the imagination and most of all, a celebration of sensitivity.
(ΣΣ. Δεν καταλαβαίνω γιατί τέτοιου είδους παράγραφοι αποδοκιμάζονται από τη Wikipedia.)
Η παραγωγή ανέβηκε σε συνδυασμό με την έκθεση
Κινεζικοί Κήποι: Ανακτορικά Περίπτερα, Ενδιαιτήματα Λογίων, Εξοχικά Αναχωρητήρια. Άμποτε και σε μας τέτοια, να ξεφύγουμε από τους "Αυτοκρατορικούς Θησαυρούς" και τα ρέστα.